• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062414685
  • خبرنگار : 50975

همایش ملی «پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت » در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

همایش ملی «پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت » در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دومین همایش ملی با عنوان «پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت » از امروز ۲۴ شهریورماه آغاز و تا روز دوشنبه ۲۶ شهریور در محل پارک ملی تنگ صیاد ادامه دارد.

سعید یوسف‌پور امروز ۲۴ شهریورماه در همایش ملی «پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت کشور» با بیان اینکه برای برگزاری این همایش تلاش‌های زیادی صورت گرفت، اظهار کرد: این تکاپو نشان‌دهنده اهمیت محیط زیست است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد در همه حال کمک حال محیط‌زیست بوده‌اند، گرچه در صورت عدم حمایت مردم حفاظت از محیط زیست به خوبی صورت نمی‌گیرد.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است، ادامه داد: در این استان هشت منطقه حفاظت شده شامل یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و پنج منطقه حفاظت‌شده و ۲ منطقه شکار ممنوع برای زیستگاه حیات وحش وجود دارد.

وی با بیان اینکه مناطق حفاظت شده در این استان شامل منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خداآفرین و اثر طبیعی ملی لاله واژگون است، گفت: همه ما باید بتوانیم در کنار هم محیط زیست را آن طور که باید حفظ و هرکجا آسیب دیده و دچار چالش شد در صدد احیای آن تلاش کنیم. 

در ادامه تقی جاودانی، مدیر امور فناوری دانشگاه شهرکرد با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در استان و کشور، بیان کرد: دانشگاه شهرکرد بیشترین قرارداد مطالعاتی و تحقیقاتی را با اداره‌کل حفاظت محیط زیست و ادارات استان و حتی استان‌های کشور دارد. 

 وی با بیان اینکه هم اکنون هشت استان کشور با این دانشگاه قراردادهایی به منظور اجرای طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی منعقد کردند، افزود: امروز نگاهی دانش‌محور و خردورز در محیط زیست بوجود آمده و مسئولان و فعالان محیط زیست دانشگاه را خانه دوم خود می‌دانند، چه بسا این نگاه عمیق باعث شده که دیگر صنایع نیز به محیط زیست توجه کنند. 

جاودانی با بیان اینکه امروز توجه به جایگاه محیط زیست در جامعه نهادینه شده است، تصریح کرد: محیط زیست جز عشق و جانفشانی مسیر دیگری نیست و برای حفظ آن باید شبانه‌روز تلاش کرد.

مدیر امور فناوری دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: جایگاه استراتژیک محیط زیست در همه عرصه‌ها به خصوص امنیت غذایی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha