• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403062414673
  • خبرنگار : 50560

عضو شورای شهر قزوین:

غرفه‌های «سعدالسلطنه» باید از طریق تشریفات قانونی واگذار شود

غرفه‌های «سعدالسلطنه» باید از طریق تشریفات قانونی واگذار شود

ایسنا/قزوین عضو شورای اسلامی شهر قزوین درخصوص موضوع واگذاری غرفه‌های «سعدالسلطنه» گفت: سرای سعدالسلطنه در زمره اموال عمومی قرار دارد در این راستا غرفه‌های آن باید از طریق تشریفات به مردم واگذار شود و در این میان آنچه مشخص است قانون است و کسی نمی‌تواند قانون را تغییر دهد ضمن اینکه شورای ششم نه تنها با برگزاری مزایده موافق است، بلکه کمک‌کننده این موضوع نیز بوده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش حجت‌الاسلام محمد محمودی‌کلایه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین، با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از برخی سودجویی‌ها در مجموعه سعدالسلطنه قزوین انتقاد و عنوان کرده بود در سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین، یکی از تعهداتم به همشهریان عزیز، شفاف‌سازی، قانون‌مداری و عدالت‌محوری در مدیریت مجموعه سعدالسلطنه بود و برای این مقصود مطالعه کردیم، لایحه نوشتیم، از شورای محترم شهر مصوبه گرفتیم و به رغم کارشکنی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها، توصیه‌ها و اتهامات، ایستادیم و کار را پیش بردیم.

وی در بخش دیگری از مطلب خود آورده بود: چهار مرحله مزایده برگزار شد، امکان حضور در مجموعه برای همه شهروندان فراهم شد، فرصت حمایتی هنرمندان حفظ شد، رقم واقعی اجاره‌ غرفه‌ها کشف شد و فضا برای یک رونق دوباره، آماده شد. اینک اما قطار حرکت ما به مقصد نرسیده و متوقف است. سودجویی و فرصت‌طلبی عده‌ای همراه با حمایت برخی ذی‌نفعان پیدا و پنهان، اجرای قانون و عدالت را به چالش کشیده است.

محمودی‌کلایه به سه مورد وجود غرفه‌دارانی با ۳ تا ۱۰ سال حضور بدون هیچگونه قرارداد و پرداخت حتی یک ریال اجاره، مقاومت بازماندگان مزایده در برابر تخلیه و تحویل غرفه‌ها و در نهایت عدم التزام برندگان مزایده به عقد قرارداد با اجاره‌های جدید، را به عنوان چالش در مجموعه تاریخی گردشگری سعدالسلطنه که صاحبان شریف شهر را از حقوق خود محروم کرده، عنوان کرد.

در این خصوص به سراغ محسن حق‌شناس، عضو شورای شهر قزوین رفته‌ایم، تا به عنوان عضوی از مجموعه ناظر بر شهرداری نظر وی را جویا شویم، حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نقطه نظرات خود را در خصوص وضعیت سعدالسلطنه بارها در نطق‌های خود در صحن شورای اسلامی شهر مطرح کرده‌اند.

وی در خصوص نکات مورد دغدغه مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین مبنی بر عدم مزایده در اجاره غرفه‌های مجموعه سعدالسلطنه و عدم تخلیه برخی غرفه‌داران، بیان کرد: سرای سعدالسلطنه در زمره اموال عمومی قرار دارد در این راستا غرفه‌های آن باید از طریق تشریفات به مردم واگذار شود بنابراین واگذاری از طریق تشریفات، قانونی است.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: طبیعی است که اجرای تشریفات و برگزاری مزایده فشارهای مختلفی به همراه دارد چون برای برخی خوشایند نیست، انصافاً مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در این قضیه زحمت کشید و کاری کرد کارستان، اما اصلاحاتی که برای واگذاری غرفه‌ها مطرح شد به صورت قهری بود و بهتر بود این اصلاحات نرم‌تر انجام شود.

وی در پاسخ به این‌ سؤال که آیا «آرش رشوند آوه» مدیرعامل اسبق سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین اقدام به برگزاری مزایده برای واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه کرده بود یا خیر؟ گفت: به احتمال قریب به یقین بله برگزار کرده بودند ولی من درحال حاضر دقیق حضور ذهن ندارم و اهالی رسانه می‌توانند بررسی جزئیات این موضوع را از اداره امور قراردادهای شهرداری پیگیری کنند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در خصوص واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه آنچه مشخص است قانون است و کسی نمی‌تواند قانون را تغییر دهد. شورای اسلامی ششم نه تنها با برگزاری مزایده موافق است، بلکه کمک‌کننده این موضوع نیز بوده است و مصوب برگزاری مزایده در یکی از کمیسیون‌های تحت نظارت بنده صورت گرفته بود.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha