• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062414645
  • خبرنگار : 50605

الحاق ۲۳۹ هکتار زمین به شهرها و روستاهای نجف‌آباد

الحاق ۲۳۹ هکتار زمین به شهرها و روستاهای نجف‌آباد

ایسنا/اصفهان معاون استاندار و فرماندار ویژه نجف‌آباد، گفت: ۲۳۹ هکتار زمین به شهرها و روستاهای این شهرستان برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت الحاق و تغییر کاربری شد.

موسی مباشری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از میان ۲۳۹ هکتار زمین الحاق شده به شهرها و زمین‌های نجف‌آباد، ۱۰۰ هکتار آن در روستاهای این شهرستان بوده و مابقی در شهرهای گلدشت، دهق، علویجه و  یزدانشهر انجام شده است.

وی افزود: این اقدام به دلیل کمبود زمین مسکونی در شهرها و روستاهای این منطقه بوده که از زمین‌های ملی و دارای کاربری غیرمسکونی استفاده شده و پس از طی فرآیندهای قانونی و تصویب کمسیون ماده ۵ استانداری اصفهان کاربری آن تغییر پیدا کرد.

به گفته فرماندار ویژه نجف‌آباد، در حال حاضر پروژه ۶۰۸ واحدی مسکن طرح نهضت ملی در نجف‌آباد فعال است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مراحل ساخت و تکمیل آن با مشارکت متقاضیان و وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

مباشری با اشاره به اینکه در طرح جوانی جمعیت اختصاص زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر انجام شد، گفت: بالغ بر ۶۰۰ خانوار در شهرستان نجف‌آباد مشمول این قانون شده‌اند و تقاضای خود را ثبت کرده‌اند که حدود ۵۰۰ پلاک در خصوص طرح جوانی جمعیت و خانواده‌های دارای چند فرزند دوقلو واگذار شده است.

وی یادآور شد: وقفه‌های اجرای این پروژه‌ها به دلیل کمبود زمین  بود که پس از الحاق زمین به شهر و روستاها کار واگذاری سرعت بیشتری پیدا کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نجف‌آباد ایجاد بستر هم‌افزایی برای سرعت کار در اجرای پروژه‌ها را مهم خواند و افزود: دستگاه‌های اداری در این خصوص در قالب شورای مسکن هم‌افزایی کرده‌اند و سعی شده بروکراسی اداری تا حد امکان کاهش پیدا کند.

مباشری به موضوع اشتغال در این شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: روند افزایشی در ایجاد فرصت‌های شغلی در نجف‌آباد طی سال‌های گذشته رقم خورده و ۲۸۸ واحد تولیدی که در انجام فعالیت دچار مشکل شده بودند در بررسی‌های کارگروه رفع موانع تولید اقدامات زیرساختی آنان انجام که ۴۴ واحد به چرخه تولید بازگشتند و فعال هستند.

وی اضافه کرد: ۴۰ واحد جدید تولیدی صنعتی و خدماتی نیز طی سه سال گذشته راه‌اندازی و فعالیت اشتغال‌زایی و تولید را آغاز کرده‌اند که این وضعیت در راستای برنامه اقتصادی شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha