• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062414621
  • خبرنگار : 71496

فرمانده سنتکام در سفر به اردن از ارزیابی امان نسبت به وضعیت منطقه مطلع شد

فرمانده سنتکام در سفر به اردن از ارزیابی امان نسبت به وضعیت منطقه مطلع شد

سنتکام اعلام کرد که فرمانده آن در سفر به اردن، ارزیابی مستقیمی از وضعیت امنیتی منطقه در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده آن روزهای شنبه و یکشنبه گذشته با یوسف الحنیطی، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن و تعدادی از مسوولان ستاد مشترک این ارتش به بحث و گفتگو درباره دغدغه‌های امنیتی و منطقه‌ای پرداخت.

طبق بیانیه سنتکام، ژنرال کوریلا در این دیدار ضمن تقدیر از مشارکت اردن در مساله امنیت منطقه‌ای به ویژه فرماندهی نیروهای مسلح اردن در ارائه کمک‌های بشردوستانه و حیاتی به غیرنظامیان در غزه، بر پایبندی خود به بهبود هماهنگی‌ها با نیروهای مسلح اردن و حفظ آمادگی و واکنش نیروها در سراسر منطقه تاکید کرد.

بر اساس بیانیه یاد شده، ژنرال کوریلا با پرسنل آمریکایی در اردن نیز دیدار کرد.

به گزارش روسیه‌الیوم، همینطور او روزهای یکشنبه و دوشنبه به اراضی اشغالی سفر کرد و در آنجا با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم و برخی مسوولان نظامی آن دیدار کرده و با آنها درباره شرایط استراتژیک منطقه و تلاش‌های انجام شده برای مقابله با تهدیدهای مشترک گفتگو کرد.

همچنین دیدارهای کوریلا در اراضی اشغالی بر  چالش‌های امنیتی-عملیاتی و استراتژیک، همکاری‌های منطقه‌ای، تلاش‌ها برای تقویت بازدارندگی و مقابله با تهدیدها در منطقه متمرکز بود.

ژنرال کوریلا اظهار کرد: قدرت روابط ما در تمامی نقاط منطقه، مساله‌ای بسیار با اهمیت برای امنیت جمعی ما است.

او در ادامه نیز تاکید کرد: فرماندهی مرکزی به ارائه حمایت لازم برای برطرف کرده تهدیدهایی که در منطقه با آنها مواجه هستیم، متعهد است.
روز یکشنبه یک اردنی به نام «ماهر الجازی الحویطات» در عملیاتی شهادت طلبانه سه نظامی صهیونیست را با شلیک گلوله در گذرگاه الکرامه در حدفاصل اردن و کرانه باختری اشغالی به هلاکت رساند.

رژیم صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ حملات خونینی را علیه فلسطینی‌های ساکن نوار غزه آغاز کرده که این حملات تا امروز ادامه داشته و تاکنون موجب شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی شده است که عمده آنها زن و کودک هستند، علاوه بر این ۱۰ هزار فلسطینی دیگر تا امروز مفقود هستند. 

حزب‌الله لبنان نیز در چارچوب حمایت از مردم و مقاومت غزه حملات موشکی پیاپی را علیه اهداف رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی انجام می‌دهد.

همچنین نیروهای جنبش انصارالله یمن در راستای حمایت از مقاومت فلسطین، حملاتی را علیه کشتی‌های عبوری رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند. مقاومت عراق نیز برای پشتیبانی از غزه حملاتی را علیه پایگاه‌های رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha