• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403062414593
  • خبرنگار : 50963

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناوه

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناوه

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه از اختصاص بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناوه خبرداد.

به گزارش ایسنا، احمد لیراوی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناوه گفت: مبلغ اختصاص یافته نسبت به سال‌های قبل چندین برابر رشد داشته است که نشان از توجه دولت به سرمایه‌گذاری در زیر بناهای فرهنگی و ارتقای دانش و دانایی مردم‌ است.

 وی افزود: برنامه‌ریزی برای گرایش جامعه بخصوص دانش‌آموزان و خانواده‌ها به سمت مطالعه و کتابخوانی در ارتقاء و غنی‌سازی  دانش و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مفید و اثرگذار است.

 وی اضافه کرد: هر چقدر بتوانیم با سرمایه‌گذاری صورت گرفته دانش مردم را بیافزاییم، برای آیندگان بسیار مفید و بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

لیراوی تاکید کرد: مدارس شهرستان با دارا بودن بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز مکانی مهم برای ترویج مطالعه و کتابخوانی بشمار می‌آید که باید یک برنامه‌ریزی مناسبی توسط متولیان امر  صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: رهبر معظم انقلاب به رغم گرفتاری‌های وافر و زعامت  کشور، علاقه و رغبت شایانی  به مطالعه دارد که وقت گذاشتن  سه ساعته ایشان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب موید آن است.

بازدید دانش‌آموزان و معاونان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان از کتابخانه‌ها و برگزاری نشست با آنها از نکات بسیار مهمی در گرایش و ترویج به امر کتابخوانی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و باید تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان ترویج و نهادینه شود.

 یکی از مواردی که بسیار باید به آن بپردازیم ترویج استفاده از  کتاب‌های دینی و مذهبی بین دانش‌آموزان است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهرستان از رئیس آن اداره خواست یک سند ماندگار و مفید برای کتابخانه تدوین و تهیه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری از رئیس کتابخانه‌ها خواست در راستای ترویج و گرایش جامعه به سمت مطالعه و ارتقای دانش آنها،  در طول سال چندین مسابقه برای گروههای سنی مختلف برگزار کند.

وی همچنین  خواستار راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز در شهرستان شد و گفت: خیران این شهرستان زبانزد عام و خاص هستند و می‌توان از ظرفیت این عزیزان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha