• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062414585
  • خبرنگار : 50260

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:

آموزش و پرورش‌ سرانه کمی به مدارس اختصاص می‌دهد

آموزش و پرورش‌ سرانه کمی به مدارس اختصاص می‌دهد

ایسنا/اصفهان رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش، سرانه کمی به مدارس اختصاص می‌دهد که این موضوع باعث شده است که مدارس به سمت سیاست خودگردانی روی آورده و مبالغی را موقع ثبت نام از والدین دریافت کنند.

محمدجواد توحیدی راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشارکت مردمی چارچوب خاصی ندارد و مدیران برخی مدارس، بنا به سلیقه خود، هنگام ثبت نام مبلغی را دریافت می‌کنند که باعث نارضایتی خانواده‌ها شده است.

وی افزود: بنابه گزارش‌های رسیده، حضور دانش آموزان اتباع در مدارس، به گونه‌ای افزایش یافته است که در مدارس برخی از شهرستان‌های استان اصفهان حدود ۴۰ درصد ظرفیت کلاس‌های درس را اشغال کرده‌اند، بنابراین حضور اتباع در مدارس باید مدیریت و ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس، تصریح کرد: انتخاب مدیران اداره آموزش و پرورش در برخی از شهرستان‌های استان همانند اردستان و زواره، تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمت، کمبود و فرسودگی ساختمان مدارس، حضور بی‌رویه اتباع از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که امیدواریم به زودی مرتفع شود.

توحیدی راد تأکید کرد: آمادگی شوراهای شهرها و روستاهای استان برای کاهش و حل برخی از معضلات آموزش و پرورش را در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرده‌ایم تا مدیران و مسئولان مشکلات موجود برای معلمان و دانش آموزان را برطرف کنند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان افزود: ترافیک در مسیرهای منتهی به مدارس، یکی از معضلات شهروندان در هنگام بازگشایی مدارس است که خوشبختانه برای حل این مشکل عزم جدی در شوراهای شهر وجود دارد و امیدواریم با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و انتظامی شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی گفت: افزایش کیفیت آموزش در مدارس، به نفع جامعه و آینده کشور است و همه دستگاه‌ها می‌توانند در کنار آموزش و پرورش، به نحو مطلوب در این مسیر به کشور و جامعه کمک کنند که شوراهای شهر و روستا آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha