• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062414565
  • خبرنگار : 50136

سرپرست صمت استان اعلام کرد

تشکیل بیش از ۴ هزار پرونده تخلف در آذربایجان‌غربی

تشکیل بیش از ۴ هزار پرونده تخلف در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از ابتدا تا پایان مردادماه سال جاری تعداد ۴ هزار و ۹ پرونده تخلف در استان تشکیل شده است.

صابر پرنیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر که در تشکیل پرونده‌های تخلف نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته‌ایم عنوان کرد: از ابتدا تا پایان مردادماه سال جاری ارزش ریالی پرونده های تخلفات صنفی و غیرصنفی به ۱۲ هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال رسیده است.
پرنیان اعلام کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی استان از ابتدا تا پایان مردادماه سال جاری ۲۷ هزار و ۳۳۹ مورد بازرسی از این واحدها به عمل آمده است که از این تعداد ۹ هزار و ۸۷۹ مورد مربوط به بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی، ۲ هزار و ۶۶۱ مورد مربوط به واحدهای خدماتی و مابقی مربوط به بازرسی از واحدهای صنفی می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه در ۵ماهه گذشته تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده تخلف جهت رسیدگی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده اظهار داشت: در همین بازه زمانی بازرسی های انجام شده منتج به تشکیل ۴ هزار و ۹ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش نزدیک به ۱۲ هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال شده است که جهت بررسی و رسیدگی بیشتر به مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی ارسال شده است.
پرنیان با بیان این مطلب که تعداد ۱۰هزار و ۳۹۱ شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ در بازه زمانی ۵ ماه نخست سال به صورت تماس تلفنی، صندوق صوتی و حضوری به صمت استان واصل گردیده خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۲۴۳ شکایت مربوط به اداره کل صمت استان و قابل رسیدگی بوده که پیگیری های لازم صورت گرفته و نتایج بازرسی ها به افراد اعلام شده است.
وی افزود: بیشترین میزان شکایات دریافتی به ترتیب اولویت در حوزه مواد غذایی و پروتئینی، آرد و نان، خودرو، لوازم خانگی و خدماتی بوده است.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص تشکیل پرونده‌های ارزی گفت: در بازه زمانی پنج ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۹۵ پرونده تخلف در حوزه ارزی به ارزش ۷هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال تشکیل شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha