• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062414561
  • خبرنگار : 50649

فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد:

‌استخراج ۳۱ کلیدواژه از منویات رهبری درباره گرامیداشت شهدا در فارس

‌استخراج ۳۱ کلیدواژه از منویات رهبری درباره گرامیداشت شهدا در فارس

ایسنا/فارس فرمانده سپاه فجر فارس از استخراج ۳۱ کلیدواژه از منویات رهبر معظم انقلاب درباره گرامیداشت یاد شهدا و انتقال پیام شهدا در قالب کتابی با عنوان «راهی که باید رفت» در این استان خبر داد.

سردار یدالله بوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ستادهای کنگره استان‌های مختلف گفت: معظم‌له همواره در این دیدار توصیه فرموده‌اند که باید به خوبی هم به یاد و هم به پیام شهدا پرداخته شود و به طور مشخص‌تر، مصادیقی را عنوان فرمودند که برای گرامیداشت یاد شهدا و انتقال پیام شهدا چه کارهایی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه به طور خاص رهبر معظم انقلاب در طول همه جلساتی که داشته‌اند، تأکیدشان بر هنر و استفاده از ظرفیت هنر بوده است، افزود: در استان فارس بر روی این منویات رهبر معظم انقلاب زیاد فکر کردیم که چه کنیم تا منویات معظم‌له محقق شود لذا بررسی کاملی انجام شد و تمام فرمایشات رهبر معظم انقلاب در طول چند سال گذشته در قالب یک کتاب تحت عنوان «راهی که باید رفت» تهیه کردیم.

بوعلی ادامه داد: در این کتاب توانستیم ۳۱ کلیدواژه را استخراج کنیم که به طور مشخص نظر رهبر معظم انقلاب تحقق این ۳۱ عنوان است به همین دلیل تلاش کردیم تا مشخص کنیم در جهت تحقق منویات معظم‌له چگونه حرکت کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: بخشی از این کلیدواژه‌ها مربوط به استفاده از ظرفیت هنر است که در این راستا کارهای مختلفی را تعریف کردیم که باید هم در قالب کارهای شکلی و ظاهری مانند یادواره‌ها و هم در قالب کارهای ماندگار برای نسل‌های آینده اجرا شوند.

وی تصریح کرد: عناوین کارها بسیار متعدد و متنوع است اما یکی از کارهایی که برای این موضوع پیش‌بینی کردیم، اجرای برنامه «راوی شو» بود که در این برنامه بتوانیم از ظرفیت هنرمندان سراسر کشور و استان فارس در موضوعات متنوع استفاده کنیم. به هر موضوعی که متناسب با شهید، شهادت و دفاع مقدس بوده و فرد آمادگی داشته باشد فرصت می‌دهیم که ارائه دهد. ممکن است نقاشی، کمدی، طنز، شعر، سرود، فیلم و... باشد.

بوعلی با بیان اینکه در برنامه راوی شو بیش از ۱۰۰ گروه از سراسر کشور با توجه به آثاری که ارسال کرده بودند، انتخاب شدند که در مدت یک هفته هنر آن‌ها با حضور کارشناسان و اساتید ملی، به داوری گذاشته شد، گفت: شورای شهر و شهرداری شیراز فضا و امکانات این برنامه را تهیه کردند که حقیقتا کار بسیار زیبا و طرازی انجام دادند.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: بخش دیگری از کار، تصویربرداری و کارگردانی برنامه بود که صدا و سیما و اصحاب رسانه ورود کردند و بخش دیگر هم مدیریت و هماهنگی و ارائه محتوا و پشتیبانی بود که ستاد دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به عهده داشت و یک کار کاملاَ مشترکی انجام شد.

وی یادآور شد: در مجموع یک فرصت در اختیار جوانان استان و کشور قرار دادیم که ظرفیت و استعدادهای خود را ارائه کنند و در حقیقت در برنامه مذکور یک نوع استعدادیابی انجام و پایه خوبی گذاشته شد و این برای اولین بار است که چنین برنامه‌ای با این تنوع در مورد دفاع مقدس در کشور انجام شده است.

بوعلی با بیان اینکه تاکنون در استان فارس و شیراز چنین برنامه‌ای با این تنوع نداشته‌ایم که به همه هنرمندان فرصت دهیم تا نقش و هنر خود را ارائه کنند، لذا برنامه راوی شو یک کار جدید بود، گفت: به وسیله اجرای این برنامه، یک مبنا و بنایی را برای سال‌های آینده و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گذاشتیم که حتما این محتوا قوی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha