• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403062414557
  • خبرنگار : 71967

انتقاد از قوانین ضد آزادی بیان در دانشگاه کلورادو

انتقاد از قوانین ضد آزادی بیان در دانشگاه کلورادو

قانون جدیدی که دانشگاه کلورادو به دنبال تصویب آن است، مورد انتقاد شدید دانشجویان و اساتید این دانشگاه قرار گرفته است. آنها می‌گویند که این قوانین به شدت با سیاست‌های آزادی بیان در تضاد است.

به گزارش ایسنا، براساس سیاست کنونی دانشگاه هر زمانی که اساتید با هویت شخصی خود و نه موقعیت دانشگاهی، در فضای مجازی فعالیت کنند، باید نشان دهند که نظرات آنها متعلق به خودشان است و بیانگر نظر یا موضع دانشگاه نیست. اما در اصلاحیه جدید، فعالیت افراد در فضای مجازی متعلق به دانشگاه نیز زیر ذره‌بین قرار گرفته است. 

براساس اصلاحیه جدید آمده است:«هنگام بیان نظرات به عنوان شهروند در مورد مسائل سیاسی، دانشگاهی، هنری یا اجتماعی در فضاهای مجازی تحت کنترل دانشگاه، اعضای هیات علمی  باید  رسما سلب مسئولیت خود را اعلام کرده و توضیح دهند که این نوشته بیانگر عقیده دانشگاه نیست».

در واکنش به این موضوع، هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه کلرادو با انتشار نامه‌ای به هیئت مدیره، اینگونه استدلال کرد که «سلب مسئولیت» اجباری نوعی سخنرانی اجباری است که بر نظرات شهروندان خصوصی تحمیل می‌شود. آنها می‌گویند این اصلاحیه باعث گیج شدن مخاطب می‌شود زیرا او نمی‌داند که با یک شهروند عادی صحبت می‌کند یا کارمند دانشگاه.

جولی کر، رئیس مطالعات زنان و استاد بخش زبان انگلیسی این دانشکاه نیز با انتقاد از این قانون، این سوال را مطرح کرد که آیا اساتید دانشگاه باید هر بار که به صورت آنلاین تدریس می‌کنند، ابتدا از خود سلب مسئولیت کنند.

نکته دیگر این است که این قانون برای دانشجویان نیز اعمال خواهد شد. به همین دلیل، اعضای کانون وکلای دانشجویی در دانشکده حقوق دانشگاه کلرادو با ارسال نامه‌ای اعلام کردند که تمام ارتباطات و کارهای آنها در فضاهای مجازی تحت کنترل دانشگاه انجام می شود. در نامه اعتراضی آنها آمده است:  با اجرای این قانون، ما دیگر نمی‌توانیم در مورد آب و هوا یا نارضایتی خود از روش تدریس در کلاس‌های دانشگاه، مطلبی بنویسیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha