• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403062414534
  • خبرنگار : 50599

بندر چابهار نیازمند تأمین انرژی پایدار

بندر چابهار نیازمند تأمین انرژی پایدار

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کارکرد فعالیت‌های حمل‌ونقلی در تمامی مدل‌های حمل‌ونقلی کاهش هزینه‌های لجستیکی و هزینه فرصت از دست رفته در قیمت تمام شده تولید واحد صنعتی، واردات، صادرات و ترانزیت کالا خواهد بود.

قاسم عسکری نصب در گفت وگو با ایسنا، افزود:آنچه در توسعه فیزیکی اتفاق افتاده است، در صورتی‌که نیازمندی‌های بخش انرژی به‌صورت معقول و پایدار تأمین شود، با مدیریت یکپارچه و با هدف بهبود شاخص‌های لجستیکی و حذف موانع دسترسی به بازارهای جهانی حمل‌ونقل، رشد و توسعه بیشتری خواهد یافت و این نیاز این بندر است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان درباره سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای توسعه بندر یادآور شد: توسعه بندر چابهار در بخش زیرساخت‌ها از قبیل ساخت اسکله، موج شکن، لایروبی و تأسیسات زیربنایی از قبیل آب، برق و آتش نشانی انجام شده است و بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری کالا تأمین شده است.

وی اضافه کرد: برای ادامه فعالیت‌های توسعه‌ای دو سناریو قابل اجرا است. سناریوی اول سرمایه‌گذاری در فاز اول طرح توسعه در بخش توسعه فعالیت‌های لجستیکی از قبیل ترمینال‌های و اسکله‌های اختصاصی و مکانیزه مواد معدنی، نفتی و پتروشیمی، غلات و کانتینری است.

عسکری نسب گفت: با توسعه ترمینال‌ها و ایجاد خدمات اختصاصی، بهره‌وری از زیرساخت‌ها افزایش یافته و امکان ارائه خدمات در حد کلاس جهانی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در این زمینه بخشی از قراردادها از محل منابع سرمایه‌ای دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده و برنامه‌های توسعه نیز وجود دارد. پیش‌بینی ما نیاز سرمایه‌ای حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در این بخش است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: اما بخش دوم توسعه، افزایش ظرفیت فعلی بندر از ۸.۵ میلیون تُن به ۳۰ میلیون تُن است که در این بخش تکمیل و تجهیز فاز دوم طرح توسعه مد نظر است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل و تجهیز فاز دوم توسعه، حدود ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم است که اولویت ما استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، در این زمینه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha