• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403062414525
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

چالش‌های مهم در حوزه شیلات سیستان و بلوچستان

چالش‌های مهم در حوزه شیلات سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مواردی که باید در حوزه شیلات به آن توجه کرد رفع چالش‌های این بخش است.

غلامی در گفت وگو با ایسنا، افزود: بالا بودن تعرفه‌های صدور، تمدید مجوز و بازدیدهای کارشناسی طولانی‌ بودن فرایند صدور مجوز، لزوم اصلاح دستورالعمل‌های صادره نظام دامپزشکی در نحوه صدور و تمدید مجوزهای مربوطه، بانک‌های عامل فرایند سخت و طولانی دریافت تسهیلات که باعث سردرگمی و دلسردی متقاضیان معرفی شده می‌شود، از چالش‌های این حوزه است.

وی با بیان اینکه عدم وجود منابع و تسهیلات ارزان‌قیمت برای متقاضیان جدید وجود دارد، گفت: انباشت بدهی‌های بانکی و عدم وجود نقدینگی در نزد بهره‌برداری فعال مجتمع‌های میگو (شهید صنعتی گواتر) به دلیل مشکلات مالی ناشی کاهش قیمت جهانی میگو، وقوع طوفان‌های مخرب (گونو، فط) و خسارت به زیرساخت‌های سایت و مزارع، بروز و شیوع بیماری لکه سفید، نوسانات نرخ ارزی و افزایش هزینه‌های تولید باعث غیرفعال‌شدن بخش زیادی از مزارع سایت شده است.

این مسئول گفت: عدم وجود اعتبار لازم برای مطالعه تکمیلی و جامع اراضی شناسایی شده جدید مستعد آبزی‌پروری، عدم وجود منابع و تسهیلات ارزان‌قیمت برای متقاضیان جدید، نبود مراکز و کارخانه‌های تأمین نهاده‌های تولید در استان تعارضات اراضی شناسایی شده با طرح‌های سایر ارگان‌های دولتی و امنیتی، ازجمله تعارضات موجود در دشت بریس که اراضی واگذار شده به سازمان فضایی با اراضی مستعد آبزی‌پروری در این دشت در تعارض است از نبود مراکز و کارخانه‌های تأمین نهاده‌های تولید از جمله خوراک آبزیان در استان از دیگر دغدغه‌های حوزه آبزی‌پروری است.

وی ادامه داد: نبود زیرساخت مناسب برای ساخت تجهیزات سازه قفس و شناور پشتیبان، عدم آگاهی کافی (فنی) نزد سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های پرورش ماهیان دریایی در قفس (به دلیل عدم اجرای پروژه پایلوت) با توجه‌ به شرایط منطقه (دریای عمان) از مشکلات و چالش‌های پیش روی تولید و بازار فروش آبزیان که بعضاً باعث تردید سرمایه‌گذاران و متقاضیان برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha