• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062414517
  • خبرنگار : 50026

از تحصیل ۱۹۰ هزار دانش آموز تا استخدام ۷۵۰ معلم جدید الورود در خراسان جنوبی

از تحصیل ۱۹۰ هزار دانش آموز تا استخدام ۷۵۰ معلم جدید الورود در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی همزمان با شروع سال تحصیلی ۱۹۰ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در ۱۹۰۰ مدرسه سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند.

در حال حاضر بیش از ۱۸۵ هزار و۴۰۰ دانش آموز در مدارس استان تحصیل می‌کنند و مهرماه سال جاری ۱۸ هزار دانش آموز در خراسان جنوبی وارد پایه اول ابتدایی می شوند.

۹۲ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان برای دریافت کتاب‌های درسی خود ثبت سفارش کرده‌اند، از ۲۷ خردادماه تاکنون قریب یک میلیون و ۵۸۲ هزار جلد کتاب درسی به شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان ارسال شده است.

قریب به ۹۶ درصد نو آموزان بدو ورود به دبستان در طرح غربال‌گری شرکت کرده و از مجموع ۱۷ هزار و ۱۴۸ نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش شده، بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نو آموز برای بررسی‌های بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شده است.

ورود ۷۵۰ معلم تازه استخدام شده به مدارس

سید علیرضا موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۷۵۰ معلم تازه استخدام شده همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به کلاس‌های درس مدارس استان خواهند رفت.

وی با بیان اینکه کمبود معلم یکی از مشکلات اساسی حوزه آموزش و پرورش است و مجموع نیاز استان حدود ۲ هزار و ۲۸۰ معلم برآورد شده است، افزود: با جذب معلمان جدید بخشی از این کمبود در استان خراسان جنوبی رفع می‌شود.

از تحصیل ۱۹۰ هزار دانش آموز تا استخدام ۷۵۰ معلم جدید الورود

مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی اظهارکرد: سهمیه استخدامی استان از محل ماده ۲۸ در سال جاری هزار و ۲۸۰ معلم در نظر گرفته شده است.

موسوی با اشاره به اینکه۱۹۰ هزار دانش‌آموز در ۱۹۰۰ مدرسه استان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، گفت: پراکندگی مدارس استان به گونه‌ای است که ۶۵ درصد مدارس، ۳۰ درصد از دانش آموزان را پوشش خواهد داد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مورد نقل و انتقالات معلمان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ افزود: در مرحله اول بیش از ۷۰۰ نفر متقاضی نقل و انتقال داشتیم که با ۲۳۰ نفر از این تعداد موافقت شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور را در خصوص پاسداشت مقام معلم کسب کرده است، تصریح کرد: ۷۳ درصد دانش آموزان در رشته نظری و ۲۷ درصد دانش آموزان هم تاکنون در رشته‌های فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده‌اند.

حسن رضا بهروزی معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی نیز از آمادگی ۱۱۲ کلاس درس جدید برای سال تحصیلی پیش رو در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ پروژه عمرانی با زیربنای ۶۸ هزار متر مربع در سطح استان در حال اجراست، افزود: این پروژه‌ها به ما امکان می‌دهد تا ۳۳۴ کلاس درس جدید را به مجموعه آموزشی استان اضافه کنیم.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبارات از محل خیرین مدرسه‌ساز تأمین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha