• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062414496
  • خبرنگار : 50976

عضو شورای شهر شیراز:

‌بودجه موجود در شأن قهرمانان ورزشی نیست‌/ حمایت خاصی از ورزش بانوان نمی‌شود

‌بودجه موجود در شأن قهرمانان ورزشی نیست‌/ حمایت خاصی از ورزش بانوان نمی‌شود

ایسنا/فارس رئیس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه عموماً مجموعه‌های متولی اصلی ورزش بودجه و توان مالی برای حمایت از ورزشکاران را ندارند و اگر بودجه‌ای موجود است، در شأن و جایگاه قهرمانان نیست، گفت: حمایت خاصی از ورزش‌های بانوان نمی‌شود.

افسانه خواست‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص حمایت از بانوان ورزشکار ایرانی نظیر ساره جوانمردی اظهار کرد: در سال‌های بعد از انقلاب شاهد پیشرفت بانوان ایران در حوزه‌های نخبه‌ای، دانشگاهی و ورزشی در سطح کشور و جهان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بانوان و ورزشکاران شیراز سرمایه‌های استان فارس هستند و باید با هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف برای حمایت از ورزشکاران تلاش کرد، گفت: هر کسی می‌تواند در حوزه خود به قهرمانان کمک کند چون این ورزشکاران علاوه بر اینکه پرچم کشور ما را در جای جای جهان بالا برده و افتخارآفرینی می‌کنند، نماد یک زن شیعه مسلمان هستند که در جهان اعلام می‌کنند در کنار حجاب کامل هیچ محدودیتی برای درخشش در عرصه قهرمانی میدانی و جهانی وجود ندارد و این موضوع از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی یک جهاد فرهنگی محسوب می‌شود تا بتوانیم شاخصه و الگوی زن مسلمان ایرانی را به جهان معرفی کنیم.

خواست‌خدایی تصریح کرد: در دهه اخیر افتخارآفرینی بانوان به بالاترین حد خود رسیده است؛ در همین راستا استان فارس و شهر شیراز در واقع در ردیف‌های بالای افتخارآفرینی حوزه ورزش بانوان قرار گرفته است. زنان و دختران بسیار موفقی در حوزه ورزشی داریم که تلاش‌های بسیار زیاد آنان باعث شده است پرچم کشور ایران در زمینه‌های مختلف بالا برود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بانوان ایران با توجه به پتانسیلی که دارند صرفاً در حوزه ورزش موفق نیستند بلکه در واقع در تمامی عرصه‌ها افتخارآفرینی می‌کنند و این نشان از آن دارد که در کنار تحصیل و در کنار موضوعات مختلف به ورزش هم اهمیت می‌دهند.

خواست‌خدایی اظهار کرد: سیاست‌گذاری اصلی شهرداری در راستا و حمایت از ورزش‌های همگانی است و در سال‌های گذشته به بعد ورزش همگانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مباحث مهم در شورای ششم حمایت از ورزش‌های قهرمانی و ورزشکاران قهرمان است که عموماً مجموعه‌های متولی اصلی ورزش بودجه و توان مالی برای حمایت از ورزشکاران را ندارند و اگر بودجه‌ای موجود است، در شأن و جایگاه قهرمانان نیست.

وی ادامه داد: از سال گذشته در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، طرحی مبنی بر حمایت از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی پیشنهاد شد و آیین‌نامه مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی در شورای اسلامی‌ شهر شیراز به تصویب رسید که بر اساس این آیین‌نامه تقسیمات، مشخصات و اولویت‌گذاری‌هایی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است که مشخص می‌کند مدال‌های المپیک و پارالمپیک چه جایگاهی دارند و شهرداری به چه صورت می‌تواند حمایت کننده باشد. 

خواست‌خدایی با تأکید بر فراهم‌سازی زیرساخت‌های کافی و کامل برای بانوان ورزشکار، گفت: در حوزه بانوان حمایت خاصی به شکل ویژه در بخش ورزش نمی‌شود و ورزشکاران برای اردوها و سفرهای ورزشی از توان و ظرفیت خودشان استفاده می‌کنند که باید به شکل ویژه توسط متولیان حوزه ورزش تقویت شوند چون این ورزشکاران سرمایه ملی کشور هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: به طور مثال «ساره جوانمردی» با ۵ مدال طلای پاراالمپیک به عنوان یک زن مسلمان ایرانی که با حجاب کامل در عرصه‌های ورزش جهانی ظاهر می‌شود باید توسط متولیان حوزه ورزش دیده شود و البته جوانمردی اخیراً از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد یا «لیلا کشاورزی»، ورزشکار شیرازی که سال پنجم رشته پزشکی است و بورسیه کشور ایران به دانشگاه نورنبرگ آلمان را دارد و در کنار تحصیل، یک نخبه هوش مصنوعی و نفر اول نخبگان علمی، ورزشی که دارنده مدال نقره مسابقات جهانی تکواندو در کشور کره جنوبی و مقام اول مسابقات رباتیک در کشور برزیل است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha