• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062414488
  • خبرنگار : 71129

روسیه: راشاتودی از «زامبی سازی» کانال‌های جریان اصلی آمریکا جلوگیری می‌کند

روسیه: راشاتودی از «زامبی سازی» کانال‌های جریان اصلی آمریکا جلوگیری می‌کند

در پی تحریم‌ها و اتهامات جدید آمریکا علیه شبکه خبری راشاتودی، زاخارووا گفت علت اصلی این اقدام این است که واشنگتن از حفظ سلطه خود بر افکار عمومی جهانی و حفظ اسطوره خطاناپذیری خود ناامید بوده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا شبکه خبری راشاتودی را به تلاش برای تضعیف دموکراسی در آمریکا و دیگر مناطق جهان متهم کرد.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با شبکه خبری راشاتودی تاکید کرد که این مساله درباره انتخابات آمریکا یا اوکراین نیست بلکه بیشتر درباره تلاش واشنگتن در حفظ اسطوره خطاناپذیری خود به وسیله سرکوب منابع اطلاعات است.

وی افزود: «رسانه‌های روسی حقایقی را ارائه می‌کنند که افسانه انحصار واشنگتن را تضعیف می‌کند و توهم پان آمریکایی ناموجودی را که توسط هالیوود، فست‌فودها و بازار انبوه آمریکا شکل گرفته بود، از بین می‌برد.»

زاخارووا در ادامه گفت: «رسانه‌های روسی با تمرکز بر مشکلات، چالش‌ها و پیروزی‌های واقعی جامعه امروز، تصویری عینی از واقعیت را تشکیل می‌دهند. آنها اجازه نمی‌دهند مردم توسط کانال‌های جریان اصلی آمریکایی معتاد و زامبی شوند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین ایالات متحده را متهم کرد که افکار عمومی را از طریق داستان‌های ساختگی درباره روزنامه نگاران و دیپلمات‌های روسی و همچنین روایت «پارانوئیدی» درباره روسیه شکل می‌دهد که برای برانگیختن نفرت در میان آمریکایی‌ها طراحی شده و آنها را به سمت وضعیت عدم تحمل کامل و بیگانه هراسی پیش می‌برد.

زاخارووا ادامه داد: «اکنون جریان جدیدی از نفرت علیه روسیه، اتهام زنی درباره دخالت در امور داخلی که به گفته آنها دموکراسی آمریکایی است، به راه افتاده است.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که واشنگتن بار دیگر هیچ مدرک مشخصی برای حمایت از اتهامات خود ارائه نکرده و به همین دلیل است که پرونده راشاتودی به دادگاه ارجاع نشده است بلکه در یک نشست خبری آن هم در زمانی که بیشترین تماشاگر را تلویزیون دارد، اتهامات علیه این شبکه خبری روسی مطرح شد.

زاخارووا ادامه داد: «ما دیگری درباره تحریم‌ها صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد آزار و اذیت صحبت می‌کنیم. این همان کاری است که با شبکه خبری راشاتودی و به طور کلی برای رسانه‌های روسی انجام می‌شود. این آزار و اذیت علیه تمامی جامعه مدنی کشور ماست.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha