• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062314427
  • خبرنگار : 50010

در سومین جشنواره "حیدربابای شهریار" عنوان شد

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: از قدیم‌الایام ایران آغشته به شعر و ادب بوده و از خاقانی گرفته تا شهریار روشن‌ضمیر که به‌حق نابغه‌ی زبان فارسی، علم و ادب بوده، باعث شده که این شاعر دوزبانه پیشروی شعرای برجسته دنیا قرار گیرد.

تراب محمدی، جمعه، ۲۳ شهریور، در سومین جشنواره "حیدربابای شهریار" که در زادگاه استاد شهریار در روستای "خشکناب" برگزار شد، اظهار کرد: شهریار یک انسان حق‌پرست و پارسا بود که منظومه ترکی (حیدر بابایه سلام) وی به ۸۰ زبان دنیا ترجمه شده و در دانشگاه‌های بین‌المللی تدریس می‌شود.

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست

وی با بیان این‌که شهریار یک شاعر برجسته، مذهبی، اجتماعی، انقلابی و جسور بود، گفت: وی شعرهای زیادی از هر حوزه سروده‌ که تا سالیان سال برای فرهنگ و علم و ادب ایران تکیه‌گاه باشد.

امام‌جمعه بستان‌آباد نیز در این مراسم گفت: شهریار شیرین‌سخن به همراه چندین آیت‌الله از جمله آیت‌الله آل‌هاشم از افتخارات بنام ایران از خطه بستان‌آباد هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری گفت: سیدمحمد حسین بهجت، زبان فارسی را به اوج رساند و زبان اصیل ترکی را با شعرهایش احیا کرد.

فرماندار بستان‌آباد نیز در این مراسم از اتمام مرمت خانه پدری استاد شهریار واقع در روستای خشکناب و رونمایی از بیت این شاعر پرآوازه به دست مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده مردم هشترود و چاراویماق خبر داد.

علیرضا توری خاطرنشان کرد: مرمت خانه پدری محمدحسین بهجت از چندین سال پیش آغاز شد و شهریور ماه سال‌جاری به بهره‌برداری رسید.

وی افزود:  شهریار، شاعری انقلابی است که تجلیل از این بزرگوار، تجلیل از زبان فارسی و تجلیل از انسانیت است.

وی اضافه کرد: ارزش شهریار حقیقتا در زمینه‌های مختلف بسیار زیاد است و این جشنواره همه‌ساله به پاس نکوداشت این شاعر بزرگوار در روستای خشکناب برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستان‌آباد نیز در حاشیه این مراسم، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ادارات دخیل در این مراسم که از فرمانداری، اداره کل ارشاد استان، شهرداری گرفته تا سایر ارگان‌ها با تلاش چندروزه سومین جشنواره ملی حیدربابا را به نحو احسن برگزار کردند که متولی اصلی این نکوداشت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستان‌آباد بوده و تمامی جوایز اهدائی از طرف دبیرخانه ستاد است.

پرستو حقی افزود: در سه بخش مقاله، خوشنویسی و شعر آثار زیادی ارسال شده که آثار از ۲۵ استان به دبیرخانه ارجاع و نفرات برتر شناسایی شده و با حضور مسئولان استانی از نفرات شایسته تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، از برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و فرزند استاد شهریار(هادی بهجت تبریزی) تجلیل به عمل آمد.

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha