• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403062314308
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

تحریم‌ها علیه ایران نتیجه معکوس داده است

تحریم‌ها علیه ایران نتیجه معکوس داده است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: تحریم‌ها علیه ایران نتیجه معکوس داشته است و به عامل پیش‌برنده انقلاب تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام در مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: امروز موشک هایپرسونیک و موشک‌های دیگر دوربرد کشور به همت جوانان این سرزمین تولید شده که این نشانه شکست تحریم‌های دشمن است، ما آموخته‌ایم که به‌راحتی تحریم‌ها را بشکنیم و با کشورهای همسو و هم‌هدف ارتباط برقرار کنیم و مشکلات خود را حل کنیم.

وی ابراز کرد: امروز آمریکا حیثیت و همینه خود را از دست داده است، امروز آمریکایی‌ها با تمام توان و سلاح‌های خود در کنار اسرائیل قرار گرفته‌اند اما در برابر حماس نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و آمریکایی‌ها، عامل پیروزی صهیونیستها نشده‌اند، هنگامی‌که انصارالله یمن به‌عنوان یک کشور جنگ‌زده، محروم و فقیر به کمک برادران مسلمان و مظلوم خودش در غزه وارد عرصه جنگ شد و از ورود کشتی‌ها به مقصد اسرائیل جلوگیری کرد، آمریکا با هیاهو و با همراهی کشورهای هم‌پیمان اروپایی‌اش وارد عرصه جنگ شد اما دیدیم در کوتاه‌ترین زمان شکست آمریکا و هم‌پیمانان او آشکار شد نتوانستند در برابر انصارالله بایستند.

امام جمعه به اشاره به سفر هوشمندانه رئیس‌جمهور ایران اسلامی به کشور همسایه عراق و اقلیم کردستان گفت: این سفر بازخورد رسانه‌ای جهانی داشت و توافقی که رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله‌ رئیسی با کشور همسایه پیگیر آن بودند، در دولت چهاردهم هم پیگیری شد و این توافق‌ در آستانه اجرایی شدن قرار دارد که این اقدام نشان داد که جمهوری اسلامی ثبات تصمیم‌گیری سیاسی دارد و با تغییر دولت‌ها، تصمیم گیری ها تغییر نمی‌کند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با تأکید بر اینکه سفر به کشور همسایه موجب تقویت جبهه مقاومت می‌شود خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد، باید وحدت و همدلی ۲ کشور جمهوری اسلامی و مردم مسلمان عراق بیشتر شود تا مسیر آزادسازی قدس فراهم شود.

وی با اشاره به گسترش ارتباطات میان دو کشور همسایه و دوست ایران و عراق ابراز کرد: امنیت دو کشور ایران و عراق به‌هم گره خورده است، امروز کشور عراق برای مسائل اقتصادی و عمرانی نیاز به تجارب و دستاوردهای جمهوری اسلامی دارد و امید است که این ارتباط هرچه بیشتر شود که وحدت ۲ کشور، موجب هم‌افزایی برای حل مشکلات ۲ طرف می‌شود.

امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه وحدت، یکی از فرائض و ضروریات جامعه اسلامی است، گفت: ما مسلمانان با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف دشمن هم نیستیم، دشمن ما کسانی است که دشمن قرآن و اسلام هستند، قرآن کریم حتی اهل کتاب را به وحدت با مسلمان‌ها بر اساس مشترکات دینی و مذهبی دعوت می‌کند اما دشمن با سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن به دنبال اهداف شوم خود جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه آنچه که امروز بر مسلمانان مظلوم غزه می گذرد در نتیجه تفرقه ای است که دشمن در جهان اسلام ایجاد کرده است، افزود: جمعیت میلیاردی مسلمانان در برابر یک اقلیت صهیونیست منفعلانه برخورد می‌کنند و امروز نیاز است با غیرت اسلامی، به کمک اطفال مظلوم فلسطین و غزه بشتابند و از ظلم و ستم و کشتار صهیونیست‌ها نجات دهند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha