• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062314273
  • خبرنگار : 50187

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

امامین انقلاب وحدت موردنظر پیامبر اسلام را اجرا کردند

امامین انقلاب وحدت موردنظر پیامبر اسلام را اجرا کردند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به هفته وحدت گفت: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله سردمدار شعار و عمل به وحدت است و امامین انقلاب به ایشان اقتدا نموده و وحدتی که خواسته پیامبر بود را اجرایی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: معرفی الگوهای قرآنی یکی از شیوه‌های تربیتی است که در این زمینه نام بردن از محسنین، خاشعین، مستغفرین و ... در قرآن با همین هدف است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیقی که در قرآن کریم متعدد از آن نام برده شده، صالحین است؛ افزود: صالحین جماعتی هستند که هر روز در نماز به آنها سلام می‌کنیم و آینده حکمرانی زمین متعلق به آنهاست.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: صالح در نگاه دینی کسی است که عمر خود را در اطاعت خدا سپری و اموال خود را در رضایت خدا هزینه می‌کند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: صالحین انسان موثری در جامعه هستند که معروف‌ها را ترویج، از زشتی‌ها نهی و با فساد مبارزه می‌کنند.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به سالروز قتل‌عام بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در اردوگاه صبرا و شتیلا اظهار کرد: سختی‌ها گذشت و به برکت مجاهدان، لبنان امروز در اوج اقتدار با رژیم جعلی صهیونیستی در ستیز و غزه در درون حاکمیت غاصبانه اسرائیل در حال مبارزه است.

علیدادی سلیمانی ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه، آن را طلوع جریان بزرگ حکومت جهانی حضرت و آغاز اصلاح جهان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: حکومت صاحب‌الزمان(عج) حکومت صالحان و مستضعفان جهان و حکومت خوبان و عدالت است و خواسته‌ها را تحت مدیریت وحی قرار خواهد داد.

وی افزود: حضرت حجت سه اصلاح بزرگ در عالم به وجود می‌آورد که اولین آن در بخش فرهنگی است و انحرافات فکری و بدعت‌ها را اصلاح می‌کند.

علیدادی سلیمانی گفت: احیاء کتاب و سنت و به کمال رساندن رشد عقلی و فکری از دیگر اصلاحات فرهنگی عصر ظهور است و در بستر اقتصادی نیز اصلاحات جدی در حکومت حضرت شاهد خواهیم بود که شامل به کار گرفتن ذخایر جهان، مبارزه با رانت و برنامه درست، جامع و کامل برای عدالت اقتصادی است.

امام جمعه کرمان درباره اصلاحات سیاسی و اجتماعی حکومت مهدوی اظهار کرد: آتش جنگ و خونریزی ظالمان را خاموش خواهد کرد و گسترش عدالت در همه شئون آن و امنیت اجتماعی برای بسترسازی فعالیت‌های مختلف از جمله اصلاحات این بخش است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله سردمدار شعار و عمل به وحدت است و امامین انقلاب به ایشان اقتدا نموده و وحدتی که خواسته پیامبر بود را اجرایی کردند.

علیدادی سلیمانی افزود: پیامبر اکرم ایجاد اخوت اسلامی را در جای جای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود به مردم نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: تشییع شهید اسماعیل هنیه، دفاع از غزه، حرکت بزرگ و جوانمردانه انصارالله یمن و حرکت پرقدرت مقاومت اسلامی در عراق مصادیقی از وحدت است.

وی افزود: وحدت، خواسته نظام جمهوری اسلامی در راستای راهبرد نبی مکرم اسلام است.

علیدادی سلیمانی در پایان تاکید کرد: راهبرد وحدت جهان اسلام در سیره نبوی در سه محور اساسی خلاصه می‌شود که شامل تشکیل امت واحده، ایجاد اخوت اسلامی و سیره عملی پیامبر با تجلی آن در احکام دینی است و اگر وحدت محقق شود بزرگترین قدرت مدافع عدل و داد تشکیل می‌شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha