• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062314244
  • خبرنگار : 50134

امام جمعه ارومیه:

اقتصاد و فرهنگ کشور را با خرید نوشت افزار ایرانی تقویت کنیم

اقتصاد و فرهنگ کشور را با خرید نوشت افزار ایرانی  تقویت کنیم

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز سال‌تحصیلی جدید افزود: با تعصب و خرید نوشت افزار ایرانی، ضمن تقویت اقتصاد و درآمد ایرانی از فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز حمایت و آن را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی جمعه ۲۳شهریور در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه باید به بحث فرهنگی توجه شود و جلوی ترویج فرهنگ غربی و الگو سازی غربی را بگیریم، تصریح کرد: باید به نمادهای دینی و ایرانی حساس باشیم به عنوان نمونه در پارالمپیک ورزشکار ما بدلیل بالا بردن پرچم دینی از مدال محروم شد اما در مقابل نمادهای همجنس گرایان هیچ فردی جرات اعتراض نداشت.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۸ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسگری و ۹ربیع الاول سالروز شروع امامت حضرت مهدی(عج)، تصریح کرد: طبق باورها و فرمایشات ائمه اطهار، امام زمان غایب از نظرها هستند اما حضور دارند و بر اعمال ما نظارت دارند لذا باید در انجام کارهای خیر پیشگام باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز هفته وحدت و اهمیت مسئله وحدت در جامعه اسلامی اظهارکرد: باید با دفاع از مباحث اسلامی و ۹۰درصد مشترکات که بین جامعه اسلامی وجود دارد وحدت را بین امت اسلامی حفظ کنیم؛ اگر وحدت در بین امتهای اسلامی حفظ می‌شد اکنون شاهد کشتار در غزه نبودیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه ۲۷شهریور سالروز بزرگراشت شهریار و زبان و ادبیات فارسی افزود: هر زبانی نشانه خداوند است لذا ضمن حفظ هویت و زبان خود باید به زبان ملی خود نیز اهمیت دهیم.

وی تصریح‌کرد: متاسفانه در ورودی شهر و روستاها شاهد انباشت نخاله، زباله و پسماند و حضور سگهای ولگرد هستیم که این مسئله علاوه بر به خطر انداختن امنیت سلامت مردم، تصویری زشت از شهر و استان به نمایش گذاشته‌ است که نیاز است مسئولان استانی، شهرداری، راهداری و دهیاری‌ها برخورد جدی با این معضل داشته باشند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: همچنین در سطح شهر شاهد عدم رعایت پیوست فرهنگی در پارکها، افزایش قلیان سراها، سد معبر، ترافیک و سرعت گیرها هستیم که همه اینها جز مباحث عمومی است که مسئولان باید به این مسائل رسیدگی کنند.

به گزارش ایسنا؛ پس از اقامه نماز جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، فاز اول مجتمع فرهنگی_آموزشی در مصلی امام خمینی ارومیه افتتاح و فاز دوم احداث این مجتمع نیز کلنگ زنی شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha