• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062314128
  • خبرنگار : 71145

کشورهای عربی تلاش‌ها برای گسترش کنترل رژیم صهیونیستی بر سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند

کشورهای عربی تلاش‌ها برای گسترش کنترل رژیم صهیونیستی بر سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند

وزارت خارجه اردن، قطر و کویت ضمن رد کردن ورود غیرقانونی «بنیامین نتانیاهو» و «بتسلئیل اسموتریچ» به منطقه اغوار (دره) فلسطین اشغالی تاکید کردند: این ورود غیرقانونی با دعوت به گسترش شهرک‌ها و سایر اقدامات غیرقانونی همراه بود.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه اردن ورود غیرقانونی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم به منطقه اغوار (دره) فلسطین اشغالی و اتهامات نادرست همراه با آن و جعل خطرات با هدف گسترش کنترل این رژیم بر سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

«سفیان القضاة» سخنگوی رسمی این وزارتخانه، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای بر مخالفت قاطع و محکومیت شدید اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد زیراکه قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، به‌ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ را به چالش می‌کشد؛ قطعنامه‌ای که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد فعالیت شهرک‌سازی در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی را متوقف کند و ساخت و گسترش شهرک‌سازی‌ها را غیرقانونی می‌داند.

سفیان افزود هیچ حاکمیتی برای اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین وجود ندارد.

وزارت خارجه قطر نیز گفت: ما یورش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر به دره اردن فلسطینی را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را تشدید تنش خطرناکی می‌دانیم.

این وزارتخانه افزود: نسبت به تاثیر این نقض‌های مداوم بر تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه هشدار می‌دهیم.

همچنین وزارت خارجه کویت تاکید کرد: یورش بنیامین نتانیاهو به دره اردن فلسطین را که نقض آشکار قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی است، محکوم و رد می‌کنیم. این نفوذ یک تشدید خطرناک ناشی از رویکرد تحریک آمیز با هدف گسترش دامنه عملیات شهرک سازی غیرقانونی تلقی می شود.

این وزارتخانه افزود: نسبت به عواقب ادامه این تخلفات و تضعیف تلاش‌های بین‌المللی با هدف توقف تجاوزات جاری علیه نوار غزه هشدار می دهیم. ما مجدداً درخواست خود را از جامعه بین‌الملل برای انجام مسؤولیت‌های خود جهت الزام مقامات اشغالگر به توقف تجاوزات مداوم خود تکرار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۲۳:۴۳

حاکمان ترسوی عرب مطمئن باشید با سکوت در قبال غزه شماها بزودی نابود خواهید شد دستشما درخون مردم غزه تا موفق آلوده به خون مردم غزه است مرگ برشما ترس‌های بی وجدان