• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062314113
  • خبرنگار : 50199

استاندار مازندران:

کسی حق اعتراض به تولید کننده را ندارد

کسی حق اعتراض به تولید کننده را ندارد

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه اگر کاری را برای جهش تولید انجام دهید رشد اتفاق می‌افتد گفت: کسی حق اعتراض به تولید کننده را ندارد چرا که انتظار بخش خصوصی از دولت زیاد نیست.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که در استانداری مازندران برگزار شد به تولید محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ۷ ونیم‌ میلیون تن محصولات کشاورزی متنوع در ۱۲ در مازندران تولید شده است، همچنین رشد اقتصادی از منفی به ۹.۳رسیده است.

وی به اقداماتی که از سوی دولت برای توسعه استان انجام شده است اشاره کرد و افزود: اما چالش هایی از جمله بنیاد علوی، وقفی، محیط زیست، منابع طبیعی، حریم‌های رودخانه وحرایم جاده‌ها موانع ایجاد کرده است که برخی مدیران بخشی از قوانین را که ممکن بود؛ تسهیل کردند.

نوری با تاکید بر تشکیل کمیته ای در راستانی حل موارد اختلافی به نفع مردم گفت: بزرگترین شهرک صنعتی مازندران به دلیل بازرسی استان راکد مانده بود که هفته اخیر مشکلش حل شد.

وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد بزرگترین بندرکشتی است لازم است پروژه رورو ریلی در جهت کریدور شمال به جنوب تسهیل شود، تصریح کرد: اسکله رورو برای ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر دارای اهمیت زیادی است  که به شبکه ریلی سراسری متصل است.

کسی حق اعتراض به تولید کننده را ندارد

استاندار مازندران با بیان اینکه کشت برنج  در استان نیازمند سرمایه گذاری کلان است و از نظر کشاورزان بحران  تلقی می‌شود، یادآور شد: گردشگری در حال حاضر برای مردم محلی هزینه‌های مضاعف ایجاد کرده که نیازمند کمک اتاق بازرگانی است.

نوری با اشاره به اینکه اگر کاری را برای جهش تولید انجام دهید رشد اتفاق می‌افتد گفت: کسی حق اعتراض به تولید کننده را ندارد چرا که انتظار بخش خصوصی از دولت زیاد نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز اظهار کرد: بخش اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی می‌تواند نقش‌آفرینی کند وزارت خارجه یکی از بهترین مولفه‌های محیط کسب و کار است.

بخش خصوصی به رفع موانع اقتصادی بپردازد

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه بخش خصوصی باید موانع اقتصادی را رفع کند، افزود: مقام معظم رهبری برای بخش خصوصی سنگ تمام گذاشت، هم باعنوان اقتصاد مقاومتی، توجه به بنگاه‌های کوچک، سیاست‌های واگذاری اصل ۴۴ و امثال اینها، بخش خصوصی اگر بجنبد کارهای بزرگی می‌تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید خادم بخش خصوصی باشد و نه رقیب آن، اضافه کرد: دولت نباید بنگاه‌داری یا تصدی‌گری کند، جای خادم و مخدوم عوض نشود، دولت یعنی دستگاه‌های اجرایی خادم شماست شما مخدوم او هستید.

علی تقی‌پور رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: برای توسعه اقتصادی استان باید از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده شود.

وی درخصوص اعطای مجوزات گفت: مجوزی به برخی افراد داده می‌شود که ملک سوبسید دار است، اما به هر دلیلی ان کار انجام‌نمی‌شود و اگر فضا در اختیار تولید کننده دیگری باشد توقف تولید را شاهد نخواهیم بود.

تقی پور با اشاره به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران یادآور شد: سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی موظفند نسبت به تمدید پروانه تاسیس واحدهای دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی غیر فعال که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را دارا هستند به مدت یک سال اقدام نمایند.

کسی حق اعتراض به تولید کننده را ندارد

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران در ادامه گفت: مصرف مازندران ۲۵۰ تن مرغ است در شرایط مسافر ۷۰۰ تن می رسد.

وی افزود: برخی از مرغ مورد نیاز تهران را در مازندران تامین می‌کنیم و امادگی داریم روزی ۵۰۰ تن مرغ برای تهران بفرستیم اما چرا مرغ زنده باید ارسال شود؟.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: قیمت گذاری مرغ زنده و فروش، یعنی ۷ هزار تومان بالاتر، اما تهران بسته بندی می‌کند و گران‌تر می‌فروشد و این به ضرر تولید کننده است.

طهماسبی عضو انجمن دام و طیور مازندران نیز گفت: در سال ۹۳ وزارت جهاد کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی شرکت زنجیره‌ای تشکیل شد تا حمایت تولید کنندگان مرغ انجام شود.

وی گفت: تامین اجتماعی تولید کنندکان را بدهکار می‌کند و تقاضای پیمان نامه ومشارکت نامه دو معنای متفاوتی دارند وموانع باید در این راستا برطرف شود.

وی ادامه داد: همچنین موضوع برق وگاز نیز از دیگر چالش‌ها است، شرکت‎های توزیع برق این تولیدی‌ها را صنعتی اعلام کرده و هزینه‌های گزافی برای برق پرداخته می‌شود و این امر تولید را با چالش مواجه می‌کند.

لاریجانی رییس صنف گل وگیاه مازندران نیز با اشاره به چالش‌های حوزه گل و گیاه و صادرات آن افزود: اولین محموله ۲ تریلی بار بوده که ۱۰ روز در مرز معطل ماند و این بار گل و گیاه بود که باید وارد نمایشگاه مسکو می‌شد اما گل کالایی نیست که بدون رسیدگی ان را رها کرد.

کسی حق اعتراض به تولید کننده را ندارد

وی افزود: اگر قرار باشد هر ارگانی جداگانه اعطای مجوز کند، نباید انتظار تولید داشته باشیم.

رییس صنف گل و گیاه افزود: مطابق بند ۲ قانون بهبود فضای سبز برای تدوین قوانین، باید نظر تشکلات را جویا شویم.

مازندران، نیازمند حضور بخش خصوصی

عبدالوحید فیاضی نماینده نور و ‌محمود اباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تورم‌های کمر شکن امروز برای برخی خانواده‌های ابرومند چالش ایجاد کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاران را باید حفظ و بستری را باید برای حضور مسافرین فراهم کرد.

این نماینده مجلس افزود: مازندران با ۷ میلیون اقامت و ۲۱ میلیون تردد، نیازمند حضور بخش خصوصی است.

سنگ اندازی برای سرمایه گذاران مازندران را به عقب می اندازد

عالیه زمانی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به فرمایش رهبری، اولویت اقتصادی باید با نگاه معیشت محور باشد.

وی تصریح کرد: مدیران در ادارات کل تعاملات خود را در سطح  کشوری افزایش دهند.

این نماینده مجلس افزود: کسانی که دربخش خصوصی سرمایه گذاری می‌کنند صدایشان باید شنیده شود اما اراده‌ی چندانی وجود ندارد.

بابک مومنی، رییس جهاد کشاورزی مازندران نیز در جلسه گفت‌وگوی دولت وبخش خصوصی اظهار کرد: بخش اعظمی از تولید برنج بر عهده مازندران است.

وی افزود: ۳۵۰ هزار تن مرغ و ۲۰۰ همت در سه محصول راهبردی مازندران است.

کسی حق اعتراض به تولید کننده را ندارد

رییس جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید هیئت‌های تجاری در مازندران مستقر شوند و زیر شاخه های مبادلات تجاری در استان انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha