• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062214052
  • خبرنگار : 50040

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

امام زمان(عج) در عصر ظهور پرچم قرآن و عترت را در جهان برافراشته می کند

امام زمان(عج) در عصر ظهور پرچم قرآن و عترت را در جهان برافراشته می کند

ایسنا/گیلان رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، عصر غیبت را صحنه حضور رهبران روحانی برای دفاع از کیان اسلام و حقیقت تشیع دانست و گفت: امام زمان (عج) در عصر ظهور پرچم قرآن و عترت را در جهان برافراشته می کند.

آیت الله علی سعیدی امروز، ۲۲ شهریورماه در یادواره شهدای روحانیت و علمای متوفی شهرستان رودسر، با اشاره به اهمیت شناخت ملت ایران نسبت به جایگاهش در این مقطع از تاریخ، اظهار کرد: باید رسالتی که بر دوش ملت ایران و روحانیت شیعه در این مقطه حساس از تاریخ قرار دارد را خوب بشناسیم.

وی با بیان اینکه انبیاء و اولیای الهی از حضرت آدم(ع) تا حضرت خاتم(ص) و از امام علی(ع) تا امام حسن عسکری(ع) و از آغاز غیبت تا زمان حاضر به رسالت خودشان عمل کردند، افزود: گذشتگان به رسالت خود عمل کردند و آیندگان هنوز وارد میدان نشده اند؛ لذا ما در وسط راه هستیم و در یک مقطع بسیار مهمی از تاریخ قرار داریم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره به پنج مقطع تاریخی از گذشته تا حال و آینده، عنوان کرد: بخشی از تاریخ گذشته و بخشی دیگر مربوط به آینده است، اما بخش مهم آن مربوط به زمان ما بوده و لذا تکلیف آن متوجه ملت ماست.

آیت الله سعیدی مقطع اول تاریخ را بعثت دانست که آغاز جهانی شدن اسلام است و گفت: فلسفه بعثت جهانی شدن اسلام بوده و اگر مردم در آن زمان به تکلیف خود عمل می کردند، امروز پرچم اسلام جهان را فرا گرفته بود.

وی غدیر را تداوم بخش بعثت در مقطع دوم تاریخ دانست و تصریح کرد: بعثت بدون غدیر ضمانتی برای بقا نداشت و لذا خداوند خطاب به پیامبر می فرماید «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ».

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا عاشورا را سومین مقطع تاریخ دانست و یادآور شد: عاشورا احیای بعثت و غدیر است؛ بعد از پیامبر(ص) عده ای درصدد بودند که اساس بعثت و غدیر را نابود کنند و لذا فلسفه عاشورا احیای بعثت و غدیر است، یعنی امام حسین(ع) با قیام و اهدای خونش بعثت و غدیر را تداوم بخشید و در پرتو اربعین حسینی، خط بعثت و امامت را می بینیم.

وی با بیان اینکه امروز آثار شهادت امام حسین(ع) را در سراسر جهان مشاهده می کنیم، ادامه داد: به برکت عاشورا، دوران امام محمدباقر(ع) و امام جعفرصادق(ع) تا امام هشتم میدان فقه و فقاهت بود و روایات اهل بیت(ع) نشر پیدا کرد.

آیت الله سعیدی مقطع چهارم را مقطع آماده سازی جهانی شدن بعثت دانست و بیان کرد: ما در مقطع چهارم قرار داریم و عصر غیبت واسط بین امامت و ظهور است لذا هیچ ملتی در تاریخ مسئولیتی به سنگینی مسئولیت ملت ایران را بر دوش نداشته، زیرا پیامبر(ص) در حجاز با کفار و مشرکین درگیر بود، اما درگیری ما با عرصه جهانی است و کفر و شرک در عرصه جهانی در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستادگی می کند.

وی با تاکید بر لزوم شناخت دقیق و عمیق از صحنه نبرد حق و باطل در جهان امروز، اضافه کرد: اگر این شناخت نباشد، در حرکت ما توقف و انحراف ایجاد می کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اشاره به رسالت بزرگ ملت ایران، ظهور را نیازمند تلاش دانست و خاطرنشان کرد: عصر غیبت عصر احیای فقه اهل بیت(ع) است و امام خمینی(ره) توانست به میراث انبیای الهی جامه عمل بپوشاند.

وی عصر غیبت را صحنه حضور رهبران روحانی برای دفاع از کیان اسلام و حقیقت تشیع دانست و گفت: امام خمینی(ره) بعد از ۱۵ قرن فلسفه سقیفه را بر هم زد و غدیر را در ایران پیاده کرد که همانا بازگشت قرآن و عترت به راس حکومت است. امام زمان(عج) نیز در عصر ظهور پرچم قرآن و عترت را در جهان برافراشته می کند.

آیت الله سعیدی نظام اسلامی را یک مثلث دانست که رهبری الهی و قانونی کامل دو ضلع آن هستند و تصریح کرد: مردم قاعده این مثلث را تشکیل می دهند و اگر مردم به دو ضلع دیگر ملحق نشوند، نظام اسلامی شکل نمی گیرد، اما در زمان امام خمینی(ره) مردم به عترت و شریعت و فقاهت و مرجعیت متصل شدند و اکنون ۴۵ سال است که از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد و تکلیف ماست که این پرچم را جهانی کنیم تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اربعین را یک آرمان برای جهانی سازی اسلام دانست و بیان کرد: اربعین فقط پیاده روی تا کربلا نیست و باید «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ» باشیم، یعنی با یزید و شمر و عمر بن سعد زمان در حال جنگ هستیم.

وی با بیان اینکه امروز اسرائیل با جبهه امام حسین در حال جنگ است، اظهار کرد: جبهه عظیم حق در دنیا ایجاد شده و افتخار ما حمایت و پشتیبانی از این جبهه است لذا رسالت سنگینی داریم و باید پاسدار این امانت باشیم؛ البته باید در فتنه ها صبور باشیم و تسلیم نشویم.

آیت الله سعیدی به ایستادگی یمن در برابر آمریکا از طریق ناامن کردن دریای سرخ اشاره کرد و متذکر شد: ایستادن در مقابل آمریکا اراده قوی می خواهد و یمن توانسته در پرتو هدایت های رهبر انقلاب آمریکا را به زانو درآورد. یمن و عراق و حزب الله در کنار ملت ایران به ندای رهبری برای یاوری اسلام و مردم مظلوم فلسطین لبیک گفتند.

وی فلسفه غیبت را عدم آمادگی دانست و افزود: باید برای ظهور آماده و کارآزموده و الگو شویم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا به رحلت آیت الله محفوظی اشاره و تاکید کرد: جهان اسلام و تشیع و مردم ایران و گیلان در فقدان این شخصیت بزرگ علمی و فقهی عزادار هستند.

وی وجود روحانیت در نیروهای مسلح را از برکات نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: ۴۰۰۰ شهید روحانی دوران دفاع مقدس داریم و بسیاری از جانبازان و آزادگان ما از قشر روحانیت بودند لذا خاطرات رزمندگان روحانی باید در قالب کتاب نوشته شود که تاکنون به ۱۵ جلد قطور رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha