• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062213983
  • خبرنگار : 30147

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

شاخص‌های مناطق محروم در یک سال آینده دوباره اصلاح می‌شود

شاخص‌های مناطق محروم در یک سال آینده دوباره اصلاح می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی معتقد است: رعایت نشدن شاخص عدالت در ساختار بودجه‌ریزی کشور موجب شده است، برخی استان‌ها و شهرها به یک‌باره توسعه یابند و برخی شهرها محروم بمانند.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره گلایه بسیاری از شهرداران شهرهای کوچک درباره توزیع ناعادلانه اعتبارات، اظهار کرد: مشکل در اصلاحات ساختاری بودجه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه در برنامه هفتم اقداماتی انجام شده است و احکامی را تحت عنوان اصلاح ساختار بودجه آورده‌ایم، ادامه داد: قرار شده است در یک سال آینده، سازمان برنامه و بودجه تمام شاخص‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم را دوباره اصلاح کند. قطعاً اصلاح این شاخص‌ها می‌تواند مقداری به توزیع عادلانه اعتبارات کمک کند.

وی با اشاره به اینکه برای تمام جاده‌های خراسان رضوی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با این وضعیت قطره‌چکانی شاید در ۱۰ سال آینده هم کار انجام نشود، گفت: در توافقی که با وزیر راه و شهرسازی شد، مقرر شد از طریق مولدسازی، بخشی از زمین‌هایی که در طرح ملی مسکن به شهرها الحاق شده و سهم وزارت راه و شهرسازی است، به فروش برسد و از این طریق بتوانیم با تأمین ۱۲ هزار میلیارد تومان، جاده‌های استان را تکمیل کنیم.

زنگنه بیان کرد: جاده‌های بردسکن، خلیل‌آباد، شادمهر، کاشمر، تربت‌ حیدریه، دولت‌آباد، درگز و مشهد به سرخس و ... در این اعتبار گنجانده شده‌اند.

وی به وضعیت باند دوم محور شادمهر به کاشمر اشاره کرد و گفت: ایجاد بیش از ۲۰ کیلومتر باند دوم جاده شادمهر به کاشمر توسط شرکت پیمانکار در حال انجام است.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس اظهار کرد: روز گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق بانک ملت جذب شد و این مبلغ در یک هفته آینده، در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر هم از محل فروش اوراق بانک تجارت گرفته می‌شود، گفت: در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان برای جاده شادمهر به کاشمر در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت.

زنگنه با اعلام اینکه با این مبلغ بخش عمده‌ای از آسفالت این جاده تا پایان سال یا نهایت بهار سال آینده انجام خواهد شد، بیان کرد: تلاش می‌شود با تأمین بقیه اعتبار مورد نیاز در بودجه‌های سنواتی سال ۱۴۰۴ پروژه به پایان برسد.

وی با بیان اینکه یک شرکت حدود ۲۰ کیلومتر از باند دوم شادمهر به کاشمر را در دست ساخت دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ کیلومتر از این مسیر تا پایان امسال به‌طور کامل آسفالت شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود پس از تکمیل بناها و رسیدن به آسفالت، تا تابستان سال آینده پروژه باند دوم شادمهر به کاشمر به پایان برسد، افزود: بخش قابل توجهی از باند دوم کاشمر به شادمهر آسفالت شده و زیر بار ترافیکی رفته است و حدود ۵ تا ۶ کیلومتر دیگر در حوزه کاشمر باقی مانده است که تلاش می‌شود تا سال آینده تأمین اعتبار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha