• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062213775
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه هیدج:

دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) از مهم‌ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت است

دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) از مهم‌ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت است

ایسنا/زنجان امام جمعه هیدج گفت: یکی از وظایف مهم شیعیان در عصر غیبت کبری، دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: ایشان بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، ۶ سال امامت را به عهده داشتند و در سال ۲۶۰ در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در مواجهه با مسائل زمان خود، راهبردهایی را داشتند، عنوان کرد: برخی از این راهبردها شامل راهبرد ایجاد روابط آمیخته با حکمت و دقت با حاکمان و دستگاه ظالم حکومتی بود چرا که آن روز حکومت در رأس کار، در زمان امام حسن عسکری (ع) و امام علی‌النقی (ع) و امام زمان (عج)، حکومت‌های عباسی بودند که حکومت‌های ظالمی محسوب می‌شدند و یکی از سیاست‌هایشان مانند فرعون این بود که تلاش می‌کردند پسری از امام عسکری (ع) متولد نشود و دنبال کشف و به قتل رساندن ایشان بودند.

امام جمعه هیدج با توضیح اینکه ولادت امام مهدی (عج) برای عباسیان مخفی بوده ولی برخی از خواص شیعیان با خبر بودند، تصریح کرد: در حقیقت با تدبیر امام عسکری (ع) با این شیوه امام مهدی (عج) را حفظ می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام عسکری (ع) شبکه وکلا را گسترش داده و با گسترش شبکه وکلا تلاش کردند که در اقصی نقاط جهان اسلام آن روز، با شیعیان مرتبط شوند، ادامه داد: یکی دیگر از راهبردهای امام حسن عسکری (ع) رد شبهات و دفاع از حریم رسالت و دفع فتنه‌های فرهنگی بود که امام با ایجاد پدافند فرهنگی هم فتنه کندی را دفع کرد و هم فتنه جاثلیق بزرگ مسیحیان را در حادثه طلب باران دفع کرد؛ در واقع ایشان با این روش امت اسلام را از سقوط و فروپاشی محافظت کردند.

وی مبارزه با فرقه‌های منحرف را یکی دیگر از راهبردهای امام‌ یازدهم عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از راهبردهای ایشان دعوت مردم به دین حق و جلوگیری مردم از دچار شدن به انحرافات بود.

زارعی در ادامه با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) علاوه بر تلاش برای حفظ جان حضرت مهدی (عج) وظایف دوران غیبت کبرا را نیز برای ما تبیین کرده است، گفت: یکی از این وظایف اعتقاد داشتن به امام معصوم است؛ به این معنی که یک سری باورها را به قلب‌های خود گره بزنیم و اجازه جدایی از آن را ندهیم.

وی ثبات قدم در امام‌شناسی را یکی دیگر از وظایف در دوران غیبت کبرا برشمرده و اضافه کرد: اگر کسی در راستای حل مشکلات اعتقادی خود تلاش نکند در واقع به وظیفه خود عمل نکرده است.

او با توضیح اینکه یکی دیگر از وظایفی که شیعه در دوران غیبت به عهده دارد بنا به فرمایش امام حسن عسکری (ع)، دعا در تعجیل در فرج است، تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) در روایتی به وکیل خودشان احمد بن اسحاق در قم که فرزند خود را معرفی می‌کند، می‌فرمایند: به خدا سوگند او غیبتی خواهد داشت و در زمان غیبت، غیر از شیعیان ثابت قدم و دعاکنندگان در تعجیل فرجش کسی اهل نجات نخواهد بود.

 امام جمعه هیدج با توضیح اینکه زمان (عج) با حکومت جهانی خودشان بساط ظلم وجور را جمع می‌کنند، افزود: امروز شاهد هستیم در ممالک مختلف جهان به مسلمانان ظلم می‌کنند؛ لذا باید دعا کنیم با ظهور ایشان بساط ظلم و جور جمع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha