• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403062213772
  • خبرنگار : 71604

سه فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

سه فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

یک فضانورد ناسا و دو فضانورد روسیه روز ۱۱ سپتامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد شدند.

به گزارش ایسنا، ایستگاه فضایی بین‌المللی با ورود فضانوردان جدید روزبه‌روز شلوغ‌تر می‌شود.

به نقل از اسپیس، یک کپسول روسی «سایوز»(Soyuz) حامل «دان پتیت»(Don Pettit) فضانورد ناسا و «الکسی اوچینین»(Alexey Ovchinin) و «ایوان واگنر»(Ivan Vagner) فضانوردان آژانس فضایی روسیه روز ۱۱ سپتامبر در ساعت ۱۵:۳۲ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

پتیت، اوچینین و واگنر به عنوان بخشی از ماموریت‌های «اکسپدیشن ۷۱»(Expedition 71) و «اکسپدیشن ۷۲» حدود ۶ ماه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری خواهند کرد و بهار آینده به زمین بازخواهند گشت.

این چهارمین پرتاب برای پتیت ۶۹ ساله، مسن‌ترین عضو فعال گروه فضانوردان ناسا بود. او اولین بار در نوامبر ۲۰۰۲ در ماموریت «STS-113» شاتل فضایی «اندور»(Endeavour) پرواز کرد و تاکنون در مجموع ۳۷۰ روز را دور از زمین گذرانده است.

اوچینین چهار پرتاب در برنامه خود داشته است که همه آنها با کپسول سایوز انجام شدند. او با سه مورد از پرتاب‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیده است. پرواز دیگر که در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۸ انجام شد، به دلیل مشکل سایوز زود به پایان رسید. اوچینین و «نیک هیگ»(Nick Hague) فضانورد ناسا در آن روز کمتر از ۲۰ دقیقه پس از پرتاب به سلامت در فضاپیمای سایوز خود فرود آمدند.

واگنر قبلا یک بار به فضا رفته و در سال ۲۰۲۰ حدود ۶ ماه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری کرده است.

پتیت، اوچینین و واگنر به ۹ فضانورد دیگر در ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌پیوندند. «مایکل بارت»(Michael Barratt)، «تریسی کالدول دایسون»(Tracy Caldwell-Dyson)، «متیو دومینیک»(Matthew Dominick)، «ژانت اپس»(Jeanette Epps)، «بری ویلمور»(Barry Wilmore) و «سونی ویلیامز»(Suni Williams) فضانوردان ناسا و «نیکولای چوب»(Nikolai Chub)، «الکساندر گربنکین»(Alexander Grebenkin) و «اولگ کونوننکو»(Oleg Kononenko) فضانوردان آژانس فضایی روسیه.

در حال حاضر هفت نفر دیگر نیز در مدار هستند؛ سه فضانورد در ایستگاه فضایی «تیانگونگ»(Tiangong) چین و چهار خدمه ماموریت خصوصی «پولاریس داون»(Polaris Dawn) که برای چند روز آینده در یک کپسول «دراگون»(Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) زندگی خواهند کرد.

مقامات ناسا در پخش زنده پرتاب سایوز گفتند که حضور ۱۹ نفر در مدار به طور هم‌زمان، یک رکورد جدید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha