• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062113616
  • منبع : نمایندگی خوزستان

بازگشت ۱۵ خانوار به منازل خود پس از سازش دو طایفه در دشت‌آزادگان

بازگشت ۱۵ خانوار به منازل خود پس از سازش دو طایفه در دشت‌آزادگان

ایسنا/خوزستان رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: با تلاش و اقدامات جهادی، پرونده‌های مربوط به اختلاف دو طایفه در قالب پویش به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم، با صلح وسازش مختومه شد.

سید کامل بنی حیال با اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، بزرگان عشایر، ریش سفیدان و همچنین شورای پیشگیری از وقوع جرم دشت آزادگان، پس از آشتی میان این دو طایفه، ۱۵ خانوار از ساکنان یک روستا که مجبور به مهاجرت اجباری از روستا شده بودند به منازل خود بازگشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: این اختلافات به دنبال وقوع یک فقره قتل عمدی در شهر الوان از توابع شهرستان شوش اتفاق افتاد که با توجه به اینکه منسوبان و بستگان قاتل در روستایی در شهرستان دشت آزادگان ساکن بودند، درگیری به این روستا و حوزه قضایی دشت آزادگان کشیده شد.
بنی حیال ادامه داد: طرفین با ایجاد نزاع دسته جمعی و ایراد ضرب و جرح، اقدام به آتش زدن منازل و وسایل تعدادی از خانوارهای این روستا کرده بودند و اصرار بر ترک منازل آنان داشتند که متأسفانه منجر به تهجیر و ترک اجباری بیش از ۱۵ خانوار شده بود. 
رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: در این خصوص با اقدامات قضایی و تلاش مرجع انتظامی، عاملان این درگیری دستگیر و با تشکیل پرونده‌های قضایی به موضوع رسیدگی و اتخاذ تصمیم شد.
بنی حیال افزود: از اوایل امسال موضوع ایجاد سازش، مجدد در دستور کار قرار گرفت و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و بزرگان عشایر و ریش سفیدان و همچنین طرح موضوع در شورای پیشگیری ازوقوع جرم این شهرستان و برگزاری چندین نشست و جلسات متعدد، در اقداماتی جهادی و ارزشمند و در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، اختلاف دو طایفه به صلح وسازش منتهی شد و نتیجه این سازش، زمینه بازگشت ۱۵ خانوار تهجیرشده به روستا و منازل خود و همچنین مختومه شدن دو فقره پرونده مرتبط با این موضوع فراهم شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha