• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062113596
  • خبرنگار : 50589

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای شهر تبریز:

سهام شرکت‌های فضای سبز و پسماند تبریز به کارگران شهرداری تعلق گیرد

سهام شرکت‌های فضای سبز و پسماند تبریز به کارگران شهرداری تعلق گیرد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به وجود شرکت‌های جدید در حوزه فضای سبز و پسماند شهرداری، گفت: خواست شورا از اول تشکیل شرکت تعاونی بود، تبدیل این شرکت به شرکت تعاونی و سپس تعلق سهام آن به کارگران بارها مطرح شده، اما تدبیری اندیشیده نشده است.

دومین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در سال چهارم امروز (۲۱ شهریور ماه) در ساختمان شورا برگزار شد. در ابتدای جلسه، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شهر تبریز در گزارشی، توضیحاتی درباره طرح تفکیک از مبدا و عملکرد جمع‌آوری آنلاین پسماندهای خشک (بهروب) ارائه کرد.

احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری گفت: موارد مرتبط با این موضوع باید از ابعاد مختلف اعم از قیمت‌گذاری و همچنین از نظر فرهنگی بررسی شوند تا هدفی که برای شش ماه آینده در نظر گرفته شده است، محقق شود. قرار بود به غیر از این شرکت، در راستای ایجاد رقابت سالم شرکت‌های دیگری حضور داشته باشند.

وی درباره تکلیف سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در حوزه این دستور جلسه، بیان کرد: برنامه‌های این سازمان در رابطه با بهروب، قیمت‌گذاری، ایجاد رقابت و حضور شرکت‌های دیگر، برای ششم ماه دوم سال به سرعت به کمیسیون ارسال شود.

در ادامه این جلسه، گزارش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از اقدامات انجام‌شده درباره راه‌اندازی کارخانه بازیافت و تولید کود کمپوست بررسی شد.

صادقی درباره این موضوع نیز گفت: روایت‌های متفاوتی نسبت به آخرین وضعیت راه‌اندازی دستگاه تولید کمپوست انجام شده و سازمان پسماند شهرداری مکلف است به‌زودی گزارشی از آخرین وضعیت خط ۱ و ۲ و اورهال دستگاه‌های تولید کمپوست به کمیسیون ارائه کند. همچنین کمیته‌ای با حضور مدیران مربوط و کارشناسان برای بررسی موضوع تولید کمپوست تشکیل شود.

وی با اشاره به اهمیت تاثیر کمپوست بر محیط زیست، ادامه داد: انرژی معاونت محیط زیست و خدمات نباید صرفاً بر خدمات شهری متمرکز شود و باید اهمیت ویژه‌ای برای محیط زیست قائل بود.

صادقی درباره جمع‌آوری شبانه پسماند، گفت: باید درباره اجرایی کردن بهتر این طرح، ملاحظه‌های سخت‌افزاری و همچنین فرهنگی و اجتماعی را در نظر گرفت. مدیران مناطق هم تا این لحظه از روند جمع‌آوری شبانه پسماند که در دو منطقه اجرا شده است، راضی نیستند.

روح‌الله دهقان نژاد، دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز اظهار کرد: برای شناسایی ایرادهای یک طرح باید آن را اجرایی کرد. نکات منفی جمع‌آوری شبانه پسماند از طرف مدیران شهرداری و معاونت محیط زیست و خدمات شهری ارائه نشده که این در بلندمدت به ضرر شهرداری است.

وی ادامه داد: شاید نتوان یک طرح را ۱۰۰ درصد بی‌نقص اجرایی کرد و این امری طبیعی است. باید به مردم برای عادی شدن جمع‌آوری شبانه پسماند فرصت داد تا به این روند عادت کنند.

دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری گفت: سال گذشته، شاهد وجود نقص‌هایی در جانشینی محلول به جای نمک‌پاشی در زمستان بودیم که به اظهار نظر شهردار در شورا مبنی بر «مرثیه‌خوانی نکنید» منجر شد؛ اما باید توجیه نیروهای میدانی در استفاده از مواد یا هر موضوع دیگر را مهم قلمداد کرد.

در ادامه، معاون محیط زیست و خدمات شهری مکلف شد، گزارشی درباره جمع‌آوری شبانه پسماند را در محورهای مختلف به کمیسیون ارائه کند. همچنین بررسی نقاط ضعف و قوت شرکت پاکبانان سهند تلاشگر بخش دیگر این جلسه بود.

صادقی با اشاره به شرکت‌های جدید حوزه فضای سبز و پسماند شهرداری، گفت: خواست شورا از اول تشکیل شرکت تعاونی بود، تبدیل این شرکت به شرکت تعاونی و سپس تعلق سهام آن به کارگران بارها مطرح شده، اما تدبیری انجام نشده است و حتی گزارشی از سمت معاونت مربوطه به شورا ارائه نشده است.

وی ادامه داد: شرکت تلاشگر با پیمانکاران گذشته قراردادی بسته و تمام موارد اجرایی به آنها واگذار شده که خلاف قانون است.

به گزارش ایسنا، در پایان شهرداری مکلف شد نحوه فرآیند تعاونی شدن این شرکت، نحوه فرآیند تشکیل مجمع و فرآیند قانونی سهام‌ها و درصد سهام‌داران را در قالب گزارش به شورا ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha