• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062113482
  • خبرنگار : 50214

مدیر استاندارد یزد

خسارت استفاده از آسانسور غیراستاندارد متوجه مالک ساختمان است

خسارت استفاده از آسانسور غیراستاندارد متوجه مالک ساختمان است

ایسنا/یزد مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: مردم توجه داشته باشند که خسارت‌های ناشی از استفاده و کاربرد آسانسور غیراستاندارد در وهله نخست، متوجه مالک ساختمان است.

«حمید مطهری» افزود: لازم است مالکان ساختمان به صورت سالانه برای اخذ گواهی استاندارد ادواری ساختمان اقدام کنند چرا که در صورت بروز هرگونه حادثه، تمامی هزینه‌ها برعهده صاحبان ساختمان خواهد بود و حتی شرکت‌های بیمه هم مسئولیتی نداشته و وظیفه‌ای در قبال پرداخت هزینه جبران آسیب‌ها ندارند.

وی در ادامه داد: برگزاری مانور سراسری بازرسی آسانسور با محوریت اداره کل استاندارد و همراهی اداره کل راه شهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، سازمان نظام مهندسی و یک شرکت بازرسی از آسانسورهای نصب شده در اماکن عمومی و دولتی درخصوص بررسی وضعیت گواهینامه ایمنی استاندارد انجام شد.

مدیر کل استاندارد استان گفت: این گشت بازرسی با توجه به استانداردهای ملی ایران به شماره‌های ۱-۶۳۰۳ برای آسانسورهای برقی و شماره ۲-۶۳۰۳ برای آسانسورهای هیدرولیکی و همچنین دستورالعمل صدور تاییدیه ایمنی آسانسور با توجه به اهمیت ضرورت نظارت بر آسانسورهای منصوبه خصوصا در اماکن عمومی و مراکز خدماتی، درمانی صورت گرفت.

مطهری افزود: دو نوع استاندارد برای آسانسور وجود دارد که مالکان هر ساختمان باید نسبت به اخذ آن‌ها اقدام کنند، مورد اول استاندارد ملی نام دارد و مورد دوم استاندارد ادواری است. هنگامی که مالکان ساختمان برای اخذ مجوز پایان کار اقدام می‌کنند، لازم است به دنبال کسب گواهی استاندارد اولیه نیز باشند.

وی اظهار کرد: پس از کسب استاندارد اولیه لازم است که آسانسور ساختمان به صورت سالیانه مورد بررسی قرار گرفته و مالکان آسانسورها، گواهی استاندارد ادواری ساختمان را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استاندارد یزد، مطهری در پایان گفت:در حال حاضر با توجه به الزام شهرداری‌ها به دریافت گواهینامه ایمنی برای صدور پایان کار، اکثر ساختمان‌های جدید گواهینامه ایمنی اولیه را دریافت می‌کنند ولی دریافت گواهینامه ایمنی ادواری مغفول واقع شده که با همراهی و تاکید دستگاه‌های مجری و نهادهای صادرکننده مجوز در دریافت گواهینامه ایمنی استاندارد معتبر تا حد زیادی این مشکل نیز حل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha