• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062113352
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

اول مهر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی راهی مدارس می‌شوند

اول مهر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی راهی مدارس می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی مدارس استان برای حضور دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

 سلمان محمدی، امروز(۲۱ شهریور) در نشست خبری که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشن‌های بازگشایی مدارس در هفته آتی، گفت: روز ۲۶ شهریور جشن غنچه‌ها با حضور نوآموزان پیش دبستانی، روز ۲۷ شهریور جشن شکوفه‌ها با حضور نوآموزان کلاس‌اولی که امسال بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارند و روز ۲۸ شهریور جشن جوانه‌ها با حضور دانش‌آموزان کلاس هفتمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تقارن روز اول مهر با آغاز هفته دفاع مقدس و ضرورت آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: ویژه برنامه بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور، روز اول مهر با نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: بعد از ظهر روز اول مهر نیز زنگ نماز به صورت نمادین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نواخته خواهد شد.

محمدی سپس با اشاره به آغاز اجرای پروژه مهر از بهمن سال گذشته در استان، اظهار کرد: اقدامات لازم را در حوزه های ساماندهی نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و ... انجام داده و مهیای حضور دانش‌آموزان در مدارس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید هستیم.

وی با بیان اینکه کار ساماندهی حدود ۲۶ هزار همکار فرهنگی استان انجام شده، افزود: از مهر ماه امسال حدود دو هزار نیروی استخدامی جدید در دوره‌های ابتدایی، متوسطه، هنرستان و مدارس استثنایی به بدنه دستگاه تعلیم و تربیت تزریق خواهد شد که برای همه آنها دوره‌های توانمندسازی برگزار شده است.

 محمدی افزود: در تلاشیم با تزریق معلم‌های جدید  و ساماندهی خوب نیروی انسانی، اول مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس درس نماند.

وی با اشاره با آغاز سال تحصیلی جدید در حدود چهار هزار مدرسه و ۱۴ هزار کلاس درس استان، افزود: پیش بینی می‌شود مهر ماه امسال قریب ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه راهی کلاس درس شوند.

محمدی با بیان اینکه تابستان امسال در قالب طرح شهید عجمیان کار شاداب سازی و تعمیر کلاس‌های درس در سطح قریب سه هزار کلاس درس استان اجرایی شده، افزود: مهر امسال ۴۰ مدرسه جدید با ۱۵۰ کلاس درس از سوی مجموعه نوسازی مدارس تحویل دانش‌آموزان استان تحویل خواهد شد.

 محمدی افزود: در حوزه فعالیت‌های پرورشی و ورزشی نیز سال گذشته ۵۳ مکان ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در استان با اولویت مناطق کم برخوردار تحویل دانش‌آموزان شده که این فضاها در مدارس دخترانه به شکل سالن ورزشی و در مدارس پسرانه به شکل زمین چمن است.

محمدی با اشاره به تدارک کتب درسی مورد نیاز دانش آموزان، گفت: نزدیک چهار میلیون جلد کتاب در استان تدارک دیده شده که اول مهر این کتاب های درسی به دست تمامی دانش آموزان خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۹۸ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت نام شده‌اند، گفت: هنوز کار ثبت‌نام دو درصد دانش‌آموزان استان که عمدتا کلاس دهمی بوده و هنوز فرآیند انتخاب رشته خود را نهایی نکرده‌اند، باقی مانده که انتظار داریم خانواده‌ها هرچه سریعتر برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس اقدام کنند.

محمدی با بیان اینکه تا زمانی که فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزی در مدارس انجام نشده باشد، امکان ثبت‌نام کتاب درسی برای آن دانش‌آموز مهیا نیست، گفت: انتظار داریم خانواده‌هایی که تاکنون نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اقدام نکرده‌اند، عجله کنند.

محمدی یادآور شد: عمده دلیل ثبت نام نشدن دانش‌آموزان کلاس دهمی در مدارس این است که اغلب آنها اصرار به ثبت‌نام فرزندشان در رشته‌ای دارند که او امتیاز لازم برای تحصیل در آن رشته را در برگه هدایت تحصیلی کسب نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند انتخاب رشته دانش‌آموزان کلاس دهمی بر مبنای نمرات درسی و معدل آنها و نیز نظرسنجی‌های انجام شده از خود دانش‌آموز، خانواده او و معلم‌هایش انجام گرفته، اضافه کرد: انتظار داریم خانواده‌ها به برگه هدایت تحصیلی که از سوی آموزش و پرورش در اختیار آنها قرار گرفته اعتماد کنند و مطمئن باشند رشته‌ای که به عنوان اولویت اول در فرم هدایت تحصیلی برای ادامه تحصیل به دانش‌آموزان اعلام شده، بهترین رشته‌ای است که فرزندشان می تواند تحصیل در آن را ادامه دهد.

اول مهر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی راهی مدارس می‌شوند

محمدی همچنین با اشاره به اجرا شدن نظام دوری در سطح ۳۰ درصد مدارس ابتدایی استان، گفت: در این طرح دانش‌آموزان از کلاس اول تا سوم را با همان معلم کلاس اول خود می‌گذرانند که کارهای پژوهشی انجام شده نشان می‌دهد که این دانش آموزان اغلب عملکرد بهتری از دیگر همکلاسان خود دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به تاکیدات انجام شده برای سخت گیری نکردن مدارس برای استفاده از روپوش داشت و گفت: از مدارس خواسته شده خیلی برای خرید روپوش به خانواده‌ها سخت گیری نکنند و به دانش‌آموزان اجازه استفاده از روپوش‌ سال گذشته را بدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال مسئولیت ساماندهی سرویس مدارس با شهرداری و سازمان تاکسیرانی است، گفت: با این وجود از مدیران مدارس خواسته شده برای حل مشکل سرویس دانش‌آموزان با خانواده‌ها همکاری داشته باشند.

محمدی یادآور شد: خانواده‌ها برای استفاده از سرویس مدرسه باید در سامانه سپند ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری خانواده‌ها با آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از خانواده‌ها خواست با مدارس همکاری لازم را داشته باشند، چون مدارس بدون کمک اولیاء به راحتی از عهده تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برنمی آیند.

وی سپس اشاره‌ای هم به کسب رتبه هفتم کنکور سراسری توسط داوطلب کرمانشاهی در گروه آزمایشی علوم انسانی داشت و گفت: آقای جواد جلیلیان به خوبی جمله «خواستن، توانستن است» را به نمایش گذاشت و می‌تواند الگوی خوبی برای دانش اموزان کرمانشاهی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha