• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062113342
  • خبرنگار : 50163

اجرای اولین مانور بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی در استان زنجان

اجرای اولین مانور بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی در استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان از انجام اولین مانور بازرسی سراسری آسانسور، همزمان با سایر استان‌ها در زنجان خبر داد.

مهدی قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻫﻤﯿﺖ و ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﺁﺳﺎﻧﺴﻮﺭﻫﺎﯼ نصب شده ﺩﺭ ﺍﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در راستای اجرای مفاد مواد ۳، ۶ و ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد (مصوب ۱۳۹۶)، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﺑﻼﻏﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﯽ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ایران و استانداردهای ملی مرتبط و دستورالعمل صدور تأییدیه ایمنی آسانسور، مانور ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺑﺎﺯﺭﺳﯽ از آسانسورهای برخی از اماکن عمومی و دولتی شهر زنجان با حضور کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان زنجان و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی ساختمان، اتحادیه آسانسور و پله برقی استان، شرکت‌های بازرسی فنی با بازدید و بررسی فنی و وضعیت استاندارد سازی آسانسورهای این اماکن اجرا شد.

وی هدف از اجرای این مانور را، پایش وضعیت آسانسورهای اماکن عمومی و همچنین جلب توجه عموم مردم به مقوله ایمنی در آسانسورها دانست و افزود: در این مانور برای اولین بار بازرسان در قالب گشت مشترک، وضعیت استاندارد آسانسور مراکز دولتی و عمومی شهر زنجان را مورد پایش و بررسی قرار دادند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه فرآیند بازرسی آسانسور از طریق شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده مرکز ملی تایید صلاحیت ایران صورت می‌پذیرد، یادآور شد: در داخل کابین آسانسورهایی که موفق به دریافت گواهینامه اولیه می‌شوند یک کد ده رقمی نصب شده وجود دارد که بیان‌گر شناسه ملی آسانسور بوده و همشهریان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از وضعیت تائیدیه ایمنی آسانسور اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: از هم‌استانی‌ها درخواست داریم با استانداردسازی آسانسورهای منصوبه در محل کار یا زندگی خود، ضمن ارتقای ضریب ایمنی و امنیت این آسانسورها نسبت به امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha