• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403062113294
  • خبرنگار : 30058

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد:

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت هوش مصنوعی در امر گزینش

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت هوش مصنوعی در امر گزینش

ایسنا/اردبیل معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت هوش مصنوعی در امر گزینش تاکید کرد.

تقی اکبری ۲۱ شهریور در نشست گزینش‌گران دانشگاه‌های منطقه ۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های پیشران در دو سال اخیر بوده و جایگاه ویژه‌ای در میان دانشگاه‌های کشور داشته است، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر ۱۵ هزار دانشجو دارد که شامل ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی و یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند، افزود: این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی حضور فعال داشته؛ بطوریکه در آخرین رتبه‌بندی شانکهای نیز رتبه اول دانشگاه‌های کشور در حوزه مهندسی مواد و رتبه ششم و هفتم دانشگاه‌های کشور را در حوزه مهندسی انرژی و کشاورزی کسب کرده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به عملکرد این دانشگاه طی دو سال اخیر، تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی اخیرا در شاخص‌های نشان سرو علوم، تحقیقات و فناوری مقام اول کشور را کسب کرده و رئیس این دانشگاه به عنوان رئیس برگزیده دانشگاه‌های کشور انتخاب و معرفی شده است.

وی با تاکید بر اینکه استان اردبیل به نام محل وحدت ملی ایران شهرت دارد، گفت: تاریخ این منطقه زبانزد بوده و حتی در دوره قبل از اسلامی نیز مهد تمدن بوده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی، کارگزاران گزینش را سنگرسازان بی‌سنگر سازمان‌ها معرفی کرد و افزود: این کارگزاران برای تضمین سلامت سازمانی فعالیت می‌کنند و هدفشان افزایش تعهد سازمانی است.

وی با بیان اینکه ارزش‌های مدنظر در شاخص‌های گزینش در درون و برون سازمان متفاوت است و باید به آن دقت شود، ادامه داد: امروز ما از دوره خرد عبور کرده و در دوره الگوریتم قرار داریم و اهداف ما در گزینش از اهداف اول انقلاب تغییر پیدا کرده؛ چراکه اگر در اول انقلاب تعهد سازمانی یکی از اهداف ما بود، امروز سواد رسانه‌ای نیز باید به آن افزوده شود.

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: وزارت اطلاعات و گزینش باید از بدنه سازمانی دولت جدا شوند؛ چراکه ناظر نمی‌تواند در داخل بدنه سازمان دولتی باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز عصر داده‌های بزرگ، الگوریتم، هوش مصنوعی، فیزیک کوانتومی و دانش‌های مرزی است، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه‌های فوق به صورت تخصصی ورود کرده و در حال فعالیت است. همچنین این دانشگاه جزو دانشگاه‌های مطرح در بازنگری نقشه جامع علمی کشور بوده و میزهای تخصصی را در این خصوص فعال کرده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت هوش مصنوعی در امر گزینش تاکید کرد و گفت: ما می‌توانیم به کمک فناوری هوش مصنوعی با استفاده از فعالیت‌های یک فرد در فضای مجازی، همه خصوصیات فرد را بدست آوریم.

وی از آمادگی دانشگاه محقق اردبیلی برای کار روی ارائه مدل و الگوی جدید گزینش نوین خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها راه نجات و کیفی‌سازی گزینش، تبدیل سازمان گزینش به کانون ارزیابی است.

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی گزینش‌گران را حافظان ارزش‌های انقلاب معرفی کرد و گفت: بحران جانشین‌پروری نیز در گزینش وجود دارد که باید روی آن کار شود.

صادق فاضل مدیر گزینش دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه مشاغل اداری در ۳ طبقه عادی، حساس و خاص تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: شغل گزینش نیز عموما جزو مشاغل حساس و خاص به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه کار گزینش در تمامی ابعاد سخت است، افزود: برای احراز صلاحیت افراد بعد از معرفی از طریق حوزه اداری و مالی، تشکیل پرونده شده و کار تحقیق همزمان با استعلام انجام می‌گیرد و سپس تجزیه و تحلیل انجام گرفته و نسبت به صدور و ابلاغ رای اقدام می‌شود.

مدیر گزینش دانشگاه محقق اردبیلی مهمترین رکن گزینش را تحقیق عنوان و تصریح کرد: بسیاری از تحلیل‌ها بر اساس تحقیق بدست می‌آید و محققان در هسته‌های گزینش در خط مقدم قرار دارند؛ چراکه خارج از چارچوب دفتر کاری به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

وی گزینش‌گران را جهادگران خاموش و بی نام و نشان معرفی کرد و گفت: در دولت سیزدهم تحول در امور گزینش آغاز شد و سال گذشته برای اولین بار همایش سراسری گزینش‌گران با حضور شهید رئیسی برگزار شد.

مدیر گزینش دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بسیاری از دستورالعمل‌های گزینش بازنگری شده‌اند، ادامه داد: این نشست نیز در راستای بروزرسانی اطلاعات محققان منطقه ۳ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، گفت: طبق این بیانیه بعد از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی تشکیل شده و مقام معظم رهبری در راستای گذر از نظام اسلامی به تشکیل حکومت اسلامی، تکلیف سنگینی را بر دوش گزینش‌گران گذاشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha