• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403062113257
  • خبرنگار : 50469

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌:

بیش از ۲ هزار تعاونی در ایلام فعال است‌

بیش از ۲ هزار تعاونی در ایلام فعال است‌

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: ۲ هزار و ۲۰۸ شرکت تعاونی در استان فعال است.

نورالدین الیاسی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۸ شرکت تعاونی در این استان فعال است، اظهار کرد: ۴۷۲ شرکت تعاونی عمدتا در حوزه‌های صنایع دستی و کشاورزی با حضور زنان در این استان تشکیل شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۷۰ و شکل گیری بخش تعاون در ایلام تا کنون تعداد سه هزار و ۴۸۶ تعاونی در این استان ثبت شده است که ۲ هزار و ۲۰۸ تعاونی فعال و در حال بهره‌برداری و بقیه نیز نیمه فعال و راکد هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بر این اساس ۶۳ درصد شرکت‌های تعاونی ثبت شده در استان ایلام فعال است.

الیاسی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ۱۲ اتحادیه شرکت‌های تعاونی فعال است، بیان کرد: این اتحادیه‌ها از مجموعه تعاونی‌های فعال استان در هر زمینه کاری و از صنوف مختلف تشکیل شده و به توسعه اقتصادی در حوزه‌های مختلف استان کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی با ۳۳ درصد و تعداد یک هزار و ۱۲۱ تعاونی، بخش خدمات با ۲۷ درصد و بخش صنعت با ۱۹ درصد بیشترین میزان فراوانی شرکت‌های تعاونی را در استان ایلام به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به فعالیت و حضور زنان در بخش تعاونی، اظهار کرد: ۴۷۲ شرکت تعاونی عمدتا در حوزه‌های صنایع دستی و کشاورزی با حضور زنان در این استان تشکیل شده است که از این تعداد، ۳۹۲ تعاونی فعال و ۸۰ تعاونی نیمه فعال، راکد و غیرفعال هستند.

وی عنوان کرد: بخش تعاونی در استان در همه حوزه‌ها با توجه به فراگیری آن فعال است و بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در رسته‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، نیاز مصرف کنندگان، توزیع، حمل و نقل، تولیدکنندگان و مسکن است که در این حوزه‌ها به توسعه استان کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، الیاسی یادآور شد: در هفته تعاون ۱۴ طرح تعاونی با ۴۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۶۵ نفر در حوزه‌های صنعت، خدمات و صنایع دستی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha