• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062113187
  • منبع : نمایندگی سمنان

بازداشت سارقان باغ‌های پسته در شاهرود

بازداشت سارقان باغ‌های پسته در شاهرود

ایسنا/سمنان فرمانده انتظامی شاهرود از بازداشت سه سارق باغ‌های پسته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا شائینی امروز (۲۱ شهریور ماه) اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان شاهرود حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی از بازداشت سه نفر سرنشینان خودرو خبر داد و گفت: ماموران در بازرسی پژو ۴۰ کیلوگرم پسته تازه را کشف و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی منتقل کردند. 

او با بیان اینکه متهمان به سرقت پسته‌ها اعتراف کردند، ادامه داد: پرونده در این رابطه تشکیل و همراه متهمان به مراجع قضایی ارسال و پسته‌ها به صاحب آن بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ارزش پسته‌های مکشوفه را ۱۲۰ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: بی‌گمان همراهی شهروندان با پلیس می‌تواند زمینه شکل‌گیری جرم را کاهش دهد.

بازگرداندن وجه به حساب شاکی 

سرپرست پلیس فتای استان سمنان گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با مشاهده آگهی فروش چوب گردو برای تهیه صندلی در فضای مجازی ۶۰ میلیون ریال به‌عنوان بیعانه پرداخت کردم و با گذشت مدتی از واریز وجه، کالا را دریافت نکردم و دیگر فروشنده پاسخگو نیست، پرونده تشکیل و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

سرهنگ حجت‌الله جاویدپور ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد کاربری با ایجاد صفحه در یکی از شبکه‌های اجتماعی، خود را فروشنده عمده چوب معرفی کرده بود و ابتدا با ارائه فاکتور فروش و دریافت بیعانه سعی در اعتمادسازی برای خریدار می‌کرد و سپس تقاضای دریافت مبالغ بیشتری کرد و در ازای دریافت وجه از شهروندان به تعهد خود پایبند نبوده است. 

وی به شناسایی گرداننده این صفحه در فضای مجازی و حساب مقصد با اخذ دستور قضایی اشاره کرد و گفت: حساب متهم مسدود و وجه به حساب شاکی برگردانده شد و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمنان ارسال شد.

سرپرست پلیس فتای استان سمنان افزود: مردم هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین به هیچ عنوان قبل از تحویل کالا و اطمینان از کیفیت و اصل بودن آن، از پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه و ... خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha