• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403062113175
  • خبرنگار : 50022

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:

سازمان تأمین اجتماعی ماهانه ۶۰ هزار میلیارد تومان پرداختی دارد

سازمان تأمین اجتماعی ماهانه ۶۰ هزار میلیارد تومان پرداختی دارد

ایسنا/البرز مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی ۱۰۲ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تجمیع شده داشت که این بدهی به یکباره تسویه شد و الان سازمان فاقد بدهی بانکی است.

به گزارش ایسنا، محسن تقیانی در نشست شورای راهبردی تامین اجتماعی استان البرز که در سالن اجتماعات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز برگزار شد؛جلسات شورای راهبردی را فرصتی برای سازمان تامین اجتماعی عنوان و اظهار کرد: در جلسات شورای راهبردی بر این هستیم تا شنونده باشیم.  جلسات شورای راهبردی تامین اجتماعی فرصتی است که امکان تعامل با شرکای سازمان تامین اجتماعی در خصوص مباحث و مسائل مختلف را فراهم می سازد.

تقیانی افزود: جلسات شورای راهبری از دو زاویه نمادین و کاربردی  اهمیت دارد. در نگاه نمادین بر این موضوع که صاحبان اصلی تامین اجتماعی بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران هستند تاکید می‌شود و از جنبه کاربردی در این جلسات تصمیماتی اتخاذ می‌گردد که منجر به حل مشکلات سازمان تامین اجتماعی می‌شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ماهیانه حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان پرداختی دارد و سازمان همواره بدون استقراض بانکی موفق به تامین این منابع شده است. در این دوره مدیریت در سازمان تامین اجتماعی ۱۰۲ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تجمیع شده به یکباره تسویه شد و الان سازمان فاقد بدهی بانکی است. اگر به شیوه گذشته عمل نمائیم نتیجه آن خواهد بود که ماهیانه ۱۰ همت استقراض بانکی خواهیم داشت و این شیوه تعهد ایجاد کرده و برای آیندگان مشکلات فراوانی به وجود می‌آورد و سازمان را به مرز ورشکستگی خواهد رساند. تمام تلاش ما بر این است هزینه‌ها و در آمد سازمان سر به سر شود.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: تمام تلاش مدیران سازمان بر این است این ۶۰ همت پرداختی را تا سر ماه تامین کرده تا کمبودی نباشد لذا اگر فشاری در این رابطه می‌آید هدف این است که بتوانیم حقوق بازنشستگان و سایر تعهدات سازمان را به موقع پرداخت کنیم.

تقیانی گفت: سازمان تامین اجتماعی در کنار پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعهدات دیگری هم دارد و در صورتی که به موقع انجام نشود کم کاری و مشکلاتی به وجود می آید و لازم است تمامی این تعهدات به موقع انجام شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که به عنوان طرح مرشدان در حال انجام است اظهار کرد: هدف ما بر این است که سطح این مسابقات را ارتقا دهیم. رشته والیبال از رشته‌هایی بود که اضافه شد و در سال جاری هم فوتسال به این مسابقات اضافه گردیده است. تمام هدف ما ارتقای سطح این مسابقات و ایجاد شرایط رقابتی مناسب و افزایش شور و نشاط بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز است.

وی همچنین در پایان با اشاره به اجرای طرح کرامت رضوی و اعطای تسهیلات ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران و پیرو درخواست روسای کانون‌های بازنشستگی استان اظهار امیدواری کرد که سهمیه این طرح‌ها نیز افزایش یابد.

در این نشست تمامی اعضا نسبت به بیان مسائل و مشکلات حوزه مربوطه پرداختند و لزوم توجه به زیر ساخت ها و امکانات استانی بویژه در حوزه درمان و ارتقای سرانه خدمات در سطح استان، توجه به ارتقای امکانات رفاهی برای کارکنان و بازنشستگان، لزوم اخذ نظرات و دیدگاه‌های جوامع کارگری در تنظیم و صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، افزایش سهمیه های تسهیلاتی و رفاهی بازنشستگان و مستمری بگیران از اهم مسائل و درخواست‌های آنان بود .

داریوش طاهرخانی مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز هم با تشکر و قدردانی از حضور مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی و سایر اعضای نشست راهبردی، با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای درمانی استان اظهار کرد: بیمارستان ۱۹۷ تختخوابی هشتگرد، پلی کلینیک تخصصی شبانه روزی نظرآباد، پلی کلینیک تخصصی شهید بهشتی و پلی کلینیک تخصصی حصارک از پروژه‌های در دست اقدام این مدیریت است که تقاضا داریم هر کدام از اعضا در پیگیری روند اجرای این پروژه ها ما را یاری نمایند تا بتوانیم با راه اندازی این مراکز خدمات درمانی مناسب و در شان بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ارائه نمائیم

داود سعد زاده مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز با قدردانی از همکاری های کارفرمایان استان بر رعایت قوانین و اجرای کامل آنها اشاره و در خصوص مسائل مربوط به ارتقای شغلی کارگران، مساغل سخت و زیان آور و ارائه لیست و پرداخت به موقع حق بیمه توسط کارفرمایان توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha