• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062113148
  • خبرنگار : 50214

در گفت‎وگو با ایسنا اعلام شد؛

پایان خرید تضمینی گندم از کشاورزان یزدی/تاکنون ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شده است

پایان خرید تضمینی گندم از کشاورزان یزدی/تاکنون ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شده است

ایسنا/یزد مدیر تعاون روستایی استان یزد ضمن اعلام پایان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سال جاری، گفت: تاکنون ۵۰ درصد مطالبات گندم‎کاران استان نیز پرداخت شده و امیدواریم هر چه زودتر مابقی مطالبات نیز تسویه شود.

«سیدحسین دشتی» در گفت‎وگو با ایسنا، در این رابطه تصریح کرد: تعاون روستایی استان به عنوان مباشر خرید گندم در استان، از آغاز فصل برداشت محصول استراتژیک گندم در سال جاری، خرید گندم از کشاورزان یزدی را در قالب هشت مرکز خرید، اتحادیه و تعاونی‌های تولید و روستایی شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، مروست و بهاباد آغاز کرد.

وی با اشاره به پایان فرایند خرید تضمینی گندم در استان در ۱۵ شهریور ماه جاری، اظهار کرد: طی این مدت بیش از هفت هزار و ۲۰۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

دشتی خاطرنشان کرد: این میزان گندم خریداری شده نسبت به برنامه خرید پیش بینی شده یعنی پنج هزار تن، ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم خریداری شده از کشاورزان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ذکر کرد و گفت: تا ۱۸ شهریورماه جاری ۵۰ درصد از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است.

این مسئول متذکر شد: گندم خریداری شده تحویل شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفا) می‌شود و براساس میزان فروش هر کشاورزان، شماره حساب و اسامی آنها به بانک ارسال می‎شود تا در قالب پرداختها که به صورت ملی صورت می‎گیرد، با کشاورزان تسویه شود.

اخیراً «سید حمید پورمحمدی» رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور از سرعت یافتن پرداخت مطالبات گندم‌کاران طی هفته جاری خبر داده و اظهار کرده است؛ بخش عمده مطالبات تا پایان هفته تسویه خواهد شد.

در حال حاضر استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، کردستان یک میلیون و ۱۶۶ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۱۱۰ هزار تن، فارس ۹۱۴ هزار تن، کرمانشاه ۸۲۵ هزار تن، همدان ۷۰۵ هزار تن، آذربایجان غربی ۶۶۶ هزار تن، آذربایجان شرقی ۵۸۷ هزار تن، لرستان ۵۳۴ هزار تن و خراسان رضوی ۵۲۲ هزار تن بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

عملیات برداشت گندم در استان‌ها با اقلیم سرد مانند کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha