• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062113139
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان خبر داد

گذر موفق گیلان از اوج بار تابستان سال آینده با ۲۲ پروژه

گذر موفق گیلان از اوج بار تابستان سال آینده با ۲۲ پروژه

ایسنا/گیلان مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه برای گذر موفق از اوج بار سال آتی ۲۲ پروژه به بهره برداری خواهد رسید، گفت: تا تابستان ۱۴۰۴، پنج پروژه حیاتی، ۱۵ پروژه اولویت دار و دو پروژه ضروری، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

محمود دشت بزرگ امروز، ۲۱ شهریورماه در  جمع خبرنگاران، با اشاره به ناترازی تولید انرژی برق و مصرف آن، گفت: با شروع فصل گرما و به مدار آمدن تجهیزات سرمایشی، با پدیده ناترازی تولید انرژی برق به دنبال افزایش مصرف آن رو به رو بوده و برای گذر از این شرایط، شرکت برق منطقه ای گیلان پروژه های مختلفی را در بخش های حیاتی، ضروری و اولویت دار اجرا کرده و به مدار خواهد آورد.

وی با اشاره به اجرای ۲۲ پروژه حیاتی، ضروری و اولویت دار برای گذر موفق از اوج بار تابستان ۱۴۰۴، افزود: پنج پروژه افزایش ظرفیت پست ۲۳۰.۶۳ عضدی، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰.۶۳ چابکسر، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰.۶۳ رشت شمالی، احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت لاهیجان۳ و توسعه دو بی در پست سیاهکلده و احداث خط چهار مداره تغذیه از پست غرب رشت از طریق ورود و خروج خط ۶۳ کیلوولت قلی پور - نفوت از پروژه های اولویت دار حیاتی توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای گیلان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به اجرای ۱۵ پروژه اولویت دار در بخش اصلاح و بهینه سازی، عنوان کرد: ۱۵ پروژه در حوزه اصلاح و بهینه سازی شبکه انتقال و فوق توزیع در بخش های تجهیزات پست، حفاظت و کنترل و خطوط جهت عبور موفق از اوج بار سال آتی عملیاتی خواهند شد.

دشت بزرگ درخصوص پروژه های اصلاح و بهینه سازی شبکه انتقال و فوق توزیع در بخش تجهیزات پست، ادامه داد: در این بخش پنج پروژه تامین و نصب سکسیونر و کلید جهت ورود و خروج پست های T-OFF انتقال و فوق توزیع، تامین، نصب و راه اندازی ترانسفورماتورهای اندازه گیری جریان و ولتاژ، جابجایی، نصب و راه اندازی ترانسفورماتورها جهت تعدیل بار، تامین، نصب و راه اندازی باتری و شارژر و تامین و تعویض برقگیر و کلید (تجهیزات فرسوده) اجرا خواهند شد.

وی در مورد پروژه های اصلاح و بهینه سازی شبکه انتقال و فوق توزیع در بخش حفاظت و کنترل، عنوان کرد: در این بخش سه پروژه تامین و نصب انواع رله های حفاظتی، تامین پایانه های راه دور RTU و بهینه سازی مرکز دیسپاچینگ و قابلیت رویت مدیریتی و بهینه سازی مخابرات در دستور کار است.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان درباره پروژه های اصلاح و بهینه سازی شبکه انتقال و فوق توزیع در بخش خطوط، گفت: در این بخش نیز هفت پروژه اجرایی خواهد شد.

دشت بزرگ تعویض هادی هر دو مدار خط سیادتی - عضدی - مقدم به پر ظرفیت و احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت غرب رشت را از جمله پروژه های ضروری شرکت برق منطقه ای گیلان جهت گذر موفق از اوج بار تابستان ۱۴۰۴ دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha