• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062113111
  • خبرنگار : 50532

رئیس اداره محیط زیست آستارا خبر داد:

کاهش سوزاندن کاه و کُلش شالیزارها در شهرستان مرزی آستارا

کاهش سوزاندن کاه و کُلش شالیزارها در شهرستان مرزی آستارا

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با تشریح مضرات سوزاندن کاه و کلش برنج، از کاهش سوزاندن کاه و کُلش شالیزارها توسط کشاورزان در این شهرستان مرزی استان گیلان خبر داد.

محمدرضا سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه آتش زدن کاه و کُلش برنج در شالیزارهای آستارا پیگرد قانونی دارد، اظهار کرد: سوزاندن کاه و کلش در آستارا کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی مفید نبوده و آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان و همچنین جدی گرفتن پیگرد قضایی در این رابطه موجب شده که امسال آتش زدن کاه و کُلش در مزارع شهرستان آستارا کاهش یابد، افزود: با اقدامات و کلاس‌های آموزشی خوبی که امسال برای آگاهی کشاورزان با مضرات آتش زدن کاه و کُلش انجام شد، کمتر شاهد اقدام به آتش زدن کاه و کُلش در سطح شهرستان آستارا بودیم.

کاهش سوزاندن کاه و کُلش شالیزارها در شهرستان مرزی آستارا

وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج نفر متخلف در این رابطه به مراجع قضایی معرفی شدند که یک عامل بازدارنده بسیار خوب بود، گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک هرگونه آتش زدن کاه و کُلش ممنوع است.

کاهش سوزاندن کاه و کُلش شالیزارها در شهرستان مرزی آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: ایجاد ناراحتی برای بیماران تنفسی، از بین رفتن موجودات زنده مفید خاک، ایجاد آلودگی زیست محیطی و کاهش قدرت حاصلخیزی خاک از جمله مضرات سوزاندن کاه و کلش است.

کاهش سوزاندن کاه و کُلش شالیزارها در شهرستان مرزی آستارا

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد و در سه هزار و ۲۰۰ هکتار آن، برنج کشت می‌شود. این شهرستان مرزنشین استان گیلان با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha