• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062112953
  • خبرنگار : 50188

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:

امهال وام‌های کشاورزی را از طریق قانون برنامه هفتم دنبال می‌کنیم

امهال وام‌های کشاورزی را از طریق قانون برنامه هفتم دنبال می‌کنیم

ایسنا/کرمان نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه امهال وام‌های کشاورزی را از طریق قانون برنامه هفتم دنبال و پیگیری می‌کنیم.

احمد انارکی‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با ‌اشاره به جلسه با امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای اداری بخش کشکوئیه، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان بتوانیم مشکلات بخش را را حل کنیم. برخی مشکلات را در کوتاه‌مدت می‌توان رفع کرد و برخی به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی به زیرگذر ورودی کشکوئیه اشاره و بیان کرد: این زیرگذر ۶ سال قبل کلنگ‌زنی و اعتبار و ردیف داده شد، اما متأسفانه اجرا نشد. در نشستی که با شهردار و اعضای شورای شهر کشکوئیه داشتیم، نظرشان این بود در این محل یک میدان احداث شود. بنابراین لازم است جاده را به شهرداری و شهر کشکوئیه واگذار کنند تا مقدمات احداث یک میدان فراهم شود.

انارکی محمدی بیان کرد: البته این مسئله نیاز به بررسی قانونی دارد که مدیرکل راهداری استان قول داده مسائل فنی را بررسی کند و بهترین کار در این محل انجام شود که همه شرایط رعایت شده باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس افزود: بحث دیگر تک‌محصولی بودن بخش کشکوئیه بود که در کل شهرستان رفسنجان با این وضعیت مواجه هستیم. متأسفانه در سال‌های اخیر با توجه به خشکسالی‌ها و ناترازی‌هایی که تامین برق رخ داده، کشاورزان صدمات زیادی دیدند که پرداخت تسهیلات به کشاورزان را در کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌کنیم. ضمن اینکه درباره ادامه امهال وام‌ها از طریق قانون برنامه هفتم اقداماتی را داشته باشیم.

وی به وجود ناترازی‌ها در کشور اشاره و عنوان کرد: گرمای شدید هوا در سال جاری که در دو شهرستان رفسنجان و انار تشکیل به وجود آمده بود و مدت زیادی هم ادامه پیدا کرد، خسارت زیادی را به محصول پسته وارد کرد. صحبت‌هایی با وزیر داشتیم و در کمیسیون بحث کردیم و امیدواریم در سال آینده این ناترازی‌ها وضعیت بدتری را به کشاورزان ایجاد نکند و بخشی از تامین برق را به کمک سرمایه‌گذاری‌های جدید حل کنیم.

انارکی‌محمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که برای بخش کشاورزی پیش آمده، در زمینه اشتغال جوانان با تعداد زیادی تحصیلکرده بیکار مواجه هستیم که دغدغه خانواده‌هاست و امیدوارم در مس سرچشمه در آینده نزدیک با سازوکارهایی که قرار است انجام شود و توسعه‌هایی که شکل بگیرد، تعداد زیادی از جوانان در این شرکت و مجموعه‌های آن از طریق آزمون و شرکت‌های پیمانکاری شاغل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha