• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403062112929
  • خبرنگار : 50444

پرداخت بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تعاونی‌های خراسان شمالی

پرداخت بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تعاونی‌های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از پرداخت بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تعاونی‌های استان خبر داد.

مهدی اسلامخواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در خراسان شمالی نگاه ویژه‌ای به تعاونی‌ها می‌شود که این نگاه سبب شده تاکنون شاهد افزایش ۱۷ درصدی سهم اشتغالزایی تعاونی‌ها نسبت به سایر بخش‌های استان باشیم.

وی تعاونی‌ها را بازوی برقراری عدالت اجتماعی دانست که تبلور و مشارکت مردمی را نمایش می‌دهند و افزود: تعاونی‌ها ابزار مبارزه با رانت و فساد به ویژه در فعالیت‌هایی که مردم در آن نقش آفرینی می‌کنند، محسوب می‌شوند.

اسلام‌خواه بیان کرد: خوشبختانه خطوط اعتباری ویژه‌ای از طریق وزارت تعاون در کشور تعریف شد و با پیگیری‌های انجام شده، سهم خوبی از این تسهیلات به استان اختصاص پیدا کرد.

وی نقش کارآفرینی تعاونی‌ها در استان را مشهود دانست و ادامه داد: ۲۵ درصد تسهیلات پرداخت شده در استان مربوط به اشتغال زایی تعاونی‌ها بود که نشان از نگاه حمایتی و ویژه استان به این بخش است. 

وی از مشکلات اصلی تعاونی‌ها را کم تحرکی هیئت مدیره، عدم انجام حسابرسی و مطالبه‌گر نبودن اعضا دانست و گفت: خوشبختانه طی امسال توانستیم با هدف حمایت از تعاونی‌ها و استمرار فعالیت آن‌ها، ۶۰۰ تعاونی مختلف در استان را مورد نظارت و حسابرسی قرار دهیم که خوشبختانه انحرافات کمی در آن‌ها وجود داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به مشکلات تعاونی‌های مسکن در استان نیز اشاره و اظهار کرد: صرفاً ۱۰ درصد از تعاونی‌های مسکن استان دچار مشکل هستند و تعداد آن‌ها نیز با پیگیری‌های مستمر به هشت مورد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۲۴ آسانسور رایگان به تعاونی‌های مسکن مهر استان اختصاص پیدا کرد که بخشی از مشکلات آنها در این خصوص برطرف شد.

وی تاکید کرد: هدف ما رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد است که البته هنوز با آن فاصله داریم و برای تحقق آن باید به سمت مشارکت مردم در قالب تعاونی‌ها در اقتصاد استان و کشور حرکت کنیم و ضمانت اجرایی شدن این موضوع نیز سند توسعه بخش تعاون است که رئیس جمهور نیز بر آن تاکید دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha