• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062112905
  • خبرنگار : 50105

یونسکو هشدار داد

حملات جهانی به آموزش صعودی شد

حملات جهانی به آموزش صعودی شد

ایسنا/خراسان رضوی یونسکو نسبت به جملات جهانی به آموزش هشدا می‌دهد و این حملات در کشورهایی که در حال حاضر با درگیری مسلحانه مواجه هستند، بسیار بیشتر است.

سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که حملات در سراسر جهان علیه دانش‌آموزان و مراکز آموزشی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ نسبت به ۲ سال قبل، به‌ویژه در کشورهای جنگ‌زده، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

آژانس فرهنگی سازمان ملل‌متحد یونسکو به مطالعه ائتلاف جهانی برای محافظت از آموزش در برابر حمله استناد کرد.

در این بیانیه آمده است ۶۰۰۰ حمله علیه دانش‌آموزان، متخصصان و مؤسسات آموزشی، از جمله ۱۰۰۰ مورد استفاده نظامی از این مؤسسات، در سراسر جهان در سال‌های ۲۰۲۲ تا۲۰۲۳ ثبت شده است که به‌طور متوسط ‌هشت مورد در روز است. این رقم نشان‌دهنده افزایش ۲۰ درصدی نسبت به ۲ سال گذشته است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این حملات در کشورهایی از جمله میانمار، خاورمیانه و غزه، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان، اوکراین و یمن که در حال حاضر درگیری‌های مسلحانه را تجربه می‌کنند، بسیار بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا، ترک تحصیل یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی در جهان و به ویژه در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط ‌است. با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید نگرانی‌ها درباره ترک تحصیل دانش‌آموزان نیز شدت می‌گیرد. برخی دانش‌آموزان که سال قبل پشت نیمکت‌ها می‌نشستند و در کنار سایرین به تحصیل می‌پرداختند، در سال تحصیلی جدید به مدرسه قدم نمی‌گذارند و این زنگ خطری برای آموزش است. ترک تحصیل به‌ویژه در دوران ابتدایی افزایش موج بی‌سوادی در آینده را به همراه دارد و در بالا بردن نرخ بزهکاری نیز موثر است.

اغلب کودکانی که ترک تحصیل می‌کنند، به کودکان کار تبدیل می‌شوند و مشاغلی همچون زباله گردی و دستفروشی را پیش می‌گیرند. این کودکان دیگر قادر نیستند جایگاه خود را در نظام آموزشی پیدا کنند و با جمعیت اطراف خود که عمدتا دارای تحصیلات پایین و مشاغل کاذب هستند عجین می‌شوند. در نهایت خودشان در بزرگسالی عمدتا به این گونه مشاغل روی می‌آورند و یا به ورطه بزهکاری فرو می‌افتند. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که افزایش میزان ترک‌تحصیل دانش‌آموزان به‌ویژه در مقطع ابتدایی می‌تواند آسیب‌های غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha