• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062112896
  • خبرنگار : 71402

بیش از نیمی از مخاطبان مناظره آمریکا، هریس را برنده می‌دانند

بیش از نیمی از مخاطبان مناظره آمریکا، هریس را برنده می‌دانند

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط رسانه‌های آمریکایی بعد از اولین مناظره انتخاباتی هریس - ترامپ، اکثر ناظران مناظره فکر می‌کنند نامزد دموکرات‌ها در مناظره علیه نامزد جمهوری‌خواهان پیروز شده است.

به گزارش ایسنا، اولین دوئل انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «کامالا هریس» معاون ریاست‌جمهوری این کشور در فیلادلفیا برگزار شد و این نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات در سخنانی تند و تیز به انتقاد از سیاست‌های یکدیگر پرداختند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده پس از مناظره توسط شبکه خبری «سی‌ان‌ان» و موسسه «اس‌اس‌آراس»، اکثر تماشاچی‌های مناظره فکر می‌کنند هریس در مناظره علیه ترامپ پیروز شده است.

در مورد اینکه چه کسی در مناظره پیروز شد، ۶۳ درصد از مخاطبان مناظره هریس و ۳۷ درصد ترامپ را انتخاب کردند.

این نظرسنجی دارای حاشیه خطای مثبت و منفی ۵.۳ درصد است.

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که قبل از مناظره، پاسخ‌دهندگان در مورد اینکه چه کسی برنده خواهد شد، ۵۰ - ۵۰ درصد تقسیم شده بودند.

در ماه ژوئن، نظرسنجی فوری آنها نشان داد که در بین ناظران مناظره، ۳۳ درصد فکر می‌کردند بایدن برنده شد و ۶۷ درصد فکر می‌کردند ترامپ پیروز شده است.

اولین مناظره برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است نوامبر برگزار شود، در حقیقت میان جو بایدن و ترامپ در تاریخ ۲۷ ژوئن برگزار شد و پس از آن بایدن مجبور شد تحت فشار هم‌حزبی‌هایش از بابت عملکرد ضعیف در مناظره، به نفع معاونش کامالا هریس کنار کشیده و از او حمایت کند.

طبق این نظرسنجی، رای‌دهندگان ثبت‌نامی که مناظره شامگاه سه‌شنبه را تماشا کردند، در مورد اینکه کدام نامزد مشکلات پیش‌روی افرادی مانند آنها را بهتر درک می‌کند، اختلاف نظر دارند؛  ۴۴ درصد گفته‌اند هریس این کار را می‌کند و ۴۰ درصد ترامپ را انتخاب کرده‌اند.

این نشان‌دهنده تغییری به نفع هریس نسبت به قبل از مناظره است، زمانی که ۴۳ درصد گفتند که ترامپ درک بهتری از مشکلات آنها دارد، در حالی که ۳۹ درصد گفتند که هریس آنها را درک می‌کند.

اکثریت ۸۲ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نامی که مناظره را تماشا کردند، می‌گویند که این مناظره بر انتخاب آنها برای ریاست جمهوری تأثیری نداشته است. ۱۴ درصد دیگر گفتند که این موضوع باعث شد در این مورد تجدیدنظر کنند، اما نظرشان تغییر نکرد و ۴ درصد گفتند که مناظره نظر آنها در مورد اینکه به چه کسی رای بدهند، تغییر داد. ناظران مناظره که قبل از سه‌شنبه شب از ترامپ حمایت می‌کردند، نسبت به کسانی که از هریس حمایت می‌کردند، احتمال بیشتری داشتند که بگویند این مناظره آنها را به فکر بازنگری انداخته است.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha