• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403062112889
  • خبرنگار : 71480

رئیس‌جمهور وارد عراق شد

استقبال رسمی السودانی از پزشکیان در فرودگاه بغداد

استقبال رسمی السودانی از پزشکیان در فرودگاه بغداد

رئیس‌جمهور ایران برای انجام سفری سه روزه وارد بغداد شد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران طی سفری رسمی و در نخستین سفر خارجی خود از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری‌ با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد.

استقبال رسمی السودانی از پزشکیان در فرودگاه بغداد

رئیس جمهور در بدو ورود به عراق، در محل فرودگاه بین‌المللی بغداد، به شکل رسمی از سوی محمد شیاع السودانی مورد استقبال قرار گرفت. 

در مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور پس از نواختن سرود ملی دو کشور،  پزشکیان و السودانی از یگان تشریفات حاضر در محل سان دیدند و سپس مقامات عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند. 

استقبال رسمی السودانی از پزشکیان در فرودگاه بغداد

پزشکیان پس از مراسم استقبال رسمی به محل کاخ ریاست جمهوری عزیمت می‌کند تا با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق دیدار کند.

رئیس جمهور سپس در محل کاخ نخست وزیری با السودانی دیدار خواهد کرد و پس از آن نیز نشست مشترک اعضای هیئت‌های عالی رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.

پزشکیان صبح امروز؛ چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و در راس هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، با بدرقه محمدرضا عارف معاون اول، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور، به منظور سفری سه روزه عازم بغداد شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست وزیر، رئیس جمهور، روسای مجلس و دستگاه قضایی عراق و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت.

پزشکیان همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، جهت زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین سلام الله علیهما به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت.

رئیس جمهور به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان، به اربیل و سلیمانیه در شمال عراق نیز سفر خواهد کرد و همچنین دیداری با مقامات محلی و نخبگان فرهنگی، دانشگاهی و عشایر در شهر بصره در جنوب عراق خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۹

خداوند حافظ و نگهدارت باشد رییس جمهور عزیز