• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062112864
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره):

دانشجویان نقش بزرگی در پیشرفت و اعتلای کشور دارند

دانشجویان نقش بزرگی در پیشرفت و اعتلای کشور دارند

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) گفت: دانشجویان به‌عنوان قشر تأثیرگذار و تصمیم‌ساز، نقش بزرگی در پیشرفت و اعتلای کشور دارند.

احمدرضا مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشجویان قشری آگاه هستند و باید روزبه‌روز قوه تحلیل و آگاهی خود درباره موضوعات و مسائل روز کشور و جهان را تقویت و باید تلاش کنند همواره امید به آینده داشته باشند و از انفعال، یأس و ناامیدی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان به‌عنوان قشر تأثیرگذار و تصمیم‌ساز، نقش بزرگی در پیشرفت و اعتلای کشور دارند و چشم امید میهن به توانمندی و بنیه علمی این قشر پویا، متفکر و خلاق است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) اضافه کرد: دانشجویان با ویژگی‌های مطالبه گری، آرمان‌گرایی و شناخت صحیح از مقتضای زمان، همواره پیشگام و تأثیرگذار بوده‌اند.

مظاهری بیان کرد: دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) در سال ۸۵ تأسیس شد و در حال حاضر دانشگاه حدود ۵۳۰۰ دانشجو و ۱۰۰ هیأت علمی جوان دارد و میانگین سنی اعضای هیات علمی در این دانشگاه به ۴۰ سال نمی‌رسد یعنی کمتر از ۴۰ سال است که این یک نقطه قوت برای دانشگاه است.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای کمی و کیفی علمی دانشجویان مرکز رشد، مرکزمشاوره‌های تخصصی و مرکز آموزش‌های آزاد راه‌اندازی شده که هرکدام در حوزه‌های تخصصی مرتبط فعالیت‌های لازم و کاربردی را ارائه می‌دهند و هر کدام از این مراکز تخصصی پاسخگوی برخی از اولویت‌ها و نیازهای جامعه علمی و صنعتی و اشتغال دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم در تربیت دانشجویان فقط به دنبال تربیت کارمند به امید اینکه روزی جذب دستگاه‌های دولتی شوند نیستیم بلکه به دنبال تربیت دانشجوی کارآفرین هستیم تا هر دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی، کارگاه تولیدی خود را ایجاد کند.

مظاهری با اشاره به دانشجویان جدیدالورود، افزود: به دانشجویان جدید توصیه می‌شود که از همان ابتدای سال تحصیل به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها مراجعه کنند تا بتوانند با یک برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح به دغدغه‌های تحصیلی خود در دانشگاه بپردازند.

وی اظهار کرد: دانشجویان جدیدالورود بایستی با دانشجویان قدیمی‌تر دانشگاه که در زمینه نحوه تدریس، ارزیابی و برخورد با اساتید را به‌منظور کسب اطلاعات لازم مشورت کنند، زیرا در این صورت رفتارها و عملکرد اساتید را بهتر می‌توانند مدیریت کنند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) خاطرنشان کرد: از دانشجویان نو ورود دعوت می‌کنم در هر رشته‌ای که هستند در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری دانشگاه نیز ثبت‌نام کنند و مشارکت فعال داشته باشند و دانشجویان دنبال مهارت‌آموزی حین تحصیل هم بروند.

مظاهری با بیان اینکه نمی‌شود دانشجو را تربیت ‌کنیم اما برای آینده دانشجو برنامه‌ای نداشته باشیم، گفت: یکی از جنبه‌هایی که دانشگاه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان بوده که در این راستا با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی منطقه رایزنی‌های انجام شده است.

وی بیان کرد: امسال تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه آیت‌الله بروجردی جذب شرکت اکسیر بروجرد شدند که پس از ۶ ماه کارورزی همین دانشجویان در این شرکت جذب می‌شوند. سالانه ۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه جذب صنایع شهرستان خواهند شد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) خاطرنشان کرد: وجود دانشجویان بستری مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و آن‌ها با اندیشه‌های نو و بنیادهای فکری تحقیق محور در موضوعات و بسترهای آسیب‌زا می‌توانند با مطالبه گری از طریق نقدهای سازنده چشم‌اندازی روشن در کاهش انحرافات و آسیب‌های اجتماعی ایجاد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha