• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062112845
  • خبرنگار : 50536

یک استاد حوزه و دانشگاه:

قرآن، نسل جوان را در مقابل فتنه دشمنان حفظ می‌کند

قرآن، نسل جوان را در مقابل فتنه دشمنان حفظ می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن کریم و امام حسین(ع) اموری هستند که نسل جوان و امروزی را در مقابل فتنه دشمن حفظ می‌کنند.

آیت الله سیدمحمد مهدی میرباقری، شامگاه سه شنبه، ۲۰ شهریور ماه، در دیدار با پدر شهید آیت الله آل هاشم گفت: قرآن کتابی است که خداوند به وجود نبی اکرم عنایت کرده و همه‌ی انبیا مهمان این سفره هستند و ما باید بدانیم میزان انس با این کتب آسمانی چقدر است.

وی ادامه داد: خواندن قرآن صفای ذهن، لطافت حس و صحت تمیز می‌خواهد که دومین مورد از مهم ترین و موثرترین اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه کسانی که با قرآن مأنوس شده‌اند باید تا قیامت به خاطر این نعمت شکرگزار باشند، افزود: اگر کسی در شب با قرآن خلوت کند این کتاب با او صحبت می‌کند چراکه خود قرآن، کریم است.

قرآن، نسل جوان را در مقابل فتنه دشمنان حفظ می‌کند

میرباقری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید قرآن را بفهمید اهل توسل به امام زمان(عج) باشید.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متولیان امامزاده که هر روز مثل روز اول به آن عالم، ادب و احترام قائل هستند از همه چیز بهره مند می‌شوند اما کسانی که از روز دوم این عالم را فراموش می‌کنند و برایشان عادی می‌شود همه چیز را از دست می‌دهند. قرآن برای کسانی که با آن مأنوس هستند نباید عادی شود.

قرآن، نسل جوان را در مقابل فتنه دشمنان حفظ می‌کند

وی با بیان اینکه لازمه فهم قرآن تعقل، بندگی و خلع مالکیت است، گفت: اهل قرآن با کرامت خاصی وارد بهشت می‌شوند. این کتاب به اندازه‌ای که در وجود انسان محقق شود در بهشت درجه خواهد داشت. 

آیت الله میرباقری افزود: حفظ قرآن مقدمه‌ی تنزل حقیقت این کتاب در روح است. اگر حقیقت نور قرآن در روح جاری شود به اندازه‌ی آن نور در بهشت از درجه برخوردار خواهد شد.

وی اظهار کرد: وقتی جوانی قرآن می‌خواند، این کتب آسمانی با پوست و خون آنها مخلوط می‌شود که باعث می‌شود جسم حیات طیبه پیدا کند.

همچنین مسئولین سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن عترت دانشجویان کشور بعد از اقامه نماز مغرب به امامت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم پدر بزرگوار شهید آل هاشم با وی در مسجد سید حمزه تبریز دیدار کردند.

همچنین در این دیدار هدیه‌ای از طرف دانشجویان کل کشور به این پدر معنوی تقدیم گردید.

قرآن، نسل جوان را در مقابل فتنه دشمنان حفظ می‌کند

بعد از این دیدار محفل انس با قرآن سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در امامزاده سید حمزه تبریز برگزار شد.

این محفل قرآنی با حضور جواد باقری بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، عباس سلیمی رئیس هئیت داوران این جشنواره، مهدی پروین زاده مسئول دبیرخانه اجرایی این جشنواره و علی عابدالهی دبیر اجرایی این جشنواره و دیگر مسئولین استانی برگزار شد.

قرآن، نسل جوان را در مقابل فتنه دشمنان حفظ می‌کند

قرآن، نسل جوان را در مقابل فتنه دشمنان حفظ می‌کند

در این محفل محسن شجاعی از متسابقین تحقیق، رضا نادری حافظ کل قرآن، امیرحسین ظاهری نژاد مداح و محمدرضا فلاح به عنوان مداح برنامه‌های خود را اجرا کردند.

همچنین در این محفل استاد عباس سلیمی نکته نظراتی در مورد اجرای این شرکت کنندگان ارائه دادند.

قرآن، نسل جوان را در مقابل فتنه دشمنان حفظ می‌کند

به گزارش ایسنا، بعد این برنامه‌ها مسئولین کشوری و استانی با خانواده شهید وحید یحیوی شهید مدافع سلامت دیدار کردند.

دکتر وحید یحیوی، فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اهل این شهر، نخستین شهید مدافع سلامت آذربایجان شرقی است که در سال ۱۳۹۸ در خراسان شمالی مشغول خدمت رسانی بود که ۲۱ اسفندماه همان سال با مثبت شدن تست کرونا در بیمارستان امام حسین بجنورد بستری شده و پس از چند روز متحمل شدن درد ویروس منحوس کرونا در ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به آرزوی خود رسید و پیکر مطهر این شهید والامقام در آرامستان وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

قرآن، نسل جوان را در مقابل فتنه دشمنان حفظ می‌کند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha