• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062112819
  • خبرنگار : 71402

بایدن به خاتمه محدودیت‌های تسلیحات دوربرد اوکراین اشاره کرد

بایدن به خاتمه محدودیت‌های تسلیحات دوربرد اوکراین اشاره کرد

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به لغو محدودیت‌های واشنگتن برای استفاده از موشک‌های دوربرد آمریکا علیه روسیه اشاره کرده است.

به گزارش ایسنا، اگر با چنین طرحی موافقت شود، درخواست‌های مکرر اوکراین برای کاهش محدودیت‌های تسلیحاتی که از سمت ایالات متحده عرضه می‌شود، برآورده می‌شود؛ محدودیتی که به ظن مقامات، اوکراینی‌ها را وادار کرده است با «دستان بسته» علیه حملات روسیه بجنگند.

روسیه هنوز اظهار نظری نکرده است، اما «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه قبلا گفته بود که چنین اقدامی می‌تواند به «مشکلات بسیار جدی» منجر شود.

اظهارات بایدن پس از آن بیان شد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی ایران را به ارائه موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه متهم کرد؛ اتهامی که بارها تهران و مسکو تکذیب کرده‌اند.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا ایالات متحده محدودیت‌های استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد را لغو خواهد کرد، گفت دولت او «اکنون در حال انجام این کار است.»

از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ حمله به اوکراین را آغاز کرد، ایالات متحده تمایلی به تهیه یا تحریم استفاده از تسلیحاتی که می‌توانند اهدافی در اعماق روسیه را هدف قرار دهند نداشته و به نگرانی از تشدید درگیری‌ها اشاره داشته است.

با این حال، واشنگتن برخی از محدودیت‌ها برای استفاده از این موشک‌ها را کاهش داده و به اوکراین اجازه می‌دهد از موشک‌های دوربرد برای حمله به مناطقی در امتداد مرز روسیه که سربازان از آنجا شلیک می‌کنند، استفاده کند.

سایر متحدان کی‌یف هم تعدادی تسلیحات دوربرد تهیه کرده‌اند اما محدودیت‌هایی در مورد نحوه و زمان استفاده از آنها در داخل روسیه قائل شده‌اند چون این نگرانی وجود دارد که چنین حملاتی می‌تواند باعث انتقام‌جویی شود که کشورهای ناتو را وارد جنگ کند یا درگیری هسته‌ای را تحریک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha