• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062112791
  • خبرنگار : 50549

رئیس سازمان سینمایی کشور خبر داد

افتتاح ۳۰۰ سالن سینمایی کشور در دولت سیزدهم

افتتاح ۳۰۰ سالن سینمایی کشور در دولت سیزدهم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: دولت سیزدهم متعهد شده بود که تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور افتتاح شود؛ تا کنون بیش از ۳۰۰ سالن سینمایی در کشور افتتاح شده و تلاش ما این است که به زودی سالن‌های بیشتری به خصوص در مناطق محروم کشور راه‌اندازی شود.

محمد خزاعی، شامگاه ۲۰ شهریور ماه، در شصت و نهمین جشنواره فیلم مهروشید در پردیس سینمایی ملل مشهد ضمن عرض تبریک روز سینما به سینمادوستان اظهار کرد: رویکرد جدی دولت و سازمان سینمایی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و حمایت از تولیدات سینمایی در سراسر کشور است و امیدواریم  که سینمای ایران در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی بیشتری باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در دوران تصدی خود بر سازمان سینمایی دارم تقویت تولیدات سینمایی در استان‌ها و مناطق محروم بوده است. این در حالی است که توصیه می‌کردند  تمرکز اصلی بر روی تهران و جریان حرفه‌ای سینما باشد.

خزاعی گفت: استعدادهای زیادی در استان‌ها وجود دارد که با فراهم کردن فرصت‌ها و زیرساخت‌ها، می‌توان شاهد رشد و شکوفایی آن‌ها بود.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: در این راستا ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه سینما در سراسر کشور حائز اهمیت است و دولت سیزدهم متعهد شده بود که تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور افتتاح شود.

وی بیان کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰ سالن سینمایی در کشور افتتاح شده و تلاش ما این است که به زودی سالن‌های بیشتری به خصوص در مناطق محروم کشور راه‌اندازی شود، ضمن اینکه افتتاح سالن‌های سینمایی در شهرهایی مانند سراوان، خواف و تربیت جام صورت گرفته که این از افتخارات دولت در توجه به مناطق محروم است.

خزاعی با اشاره به برنامه‌های حمایتی سازمان سینمایی گفت: این حمایت‌ها شامل فراهم کردن امکانات و تجهیزات برای دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در استان‌ها و همچنین رایگان کردن آموزش‌های سینمایی برای هنرمندان مستعد اما کم‌بضاعت است .

خزاعی ادامه داد: این رویکرد برای رفع نابرابری‌های فرهنگی و فراهم آوردن عدالت فرهنگی در دسترسی به آموزش‌های سینمایی بسیار حیاتی است. امروز هر فردی با استعداد سینمایی از هر قشر و طبقه‌ای می‌تواند بدون دغدغه مالی در کلاس‌های سینمایی شرکت کند.

وی افزود: سیاست‌های حمایتی سازمان در خصوص تولید فیلم‌های استانی این بوده که از بین بیش از ۱۰۰۰ فیلم‌سازی که برای دریافت مجوز کارگردانی ثبت‌نام کرده بودند، بیش از ۸۰ درصد آن‌ها از استان‌ها بودند و  این امر نشان‌دهنده رویکرد جدی سازمان سینمایی به تقویت، حمایت و تشویق فیلم‌سازان استانی است.

خزاعی یادآور شد: البته مشکلاتی در حوزه تهیه‌کنندگی در استان‌ها وجود داشت اما امروز هر فیلم‌سازی که در استان‌ها فعالیت می‌کند، می‌تواند مجوز تهیه‌کنندگی استانی دریافت کند.

رییس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: این اقدام یک امر موثر در کاهش هزینه‌های تولید و تسهیل فرآیندهای تولیدی است.

وی در ادامه ایجاد انجمن ملی سینمای ایران در استان‌ها را به عنوان یکی از اهداف کلیدی برشمرد و تاکید کرد: این انجمن می‌توانست بستری برای شناسایی و سامان‌دهی هنرمندان استانی و تقویت تعاملات میان آن‌ها باشد، اما به دلیل تغییرات دولت و شهادت آیت‌الله رئیسی، این برنامه‌ها به تاخیر افتاد.

وی ضمن تبریک روز ملی سینما  به تمام هنرمندان و سینمادوستان ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده، این روز به رویدادی بزرگتر و با اهمیت‌تر در تقویم فرهنگی کشور تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha