• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062012753
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل پست گیلان خبر داد

تولید و نصب بیش از ۴۰ هزار پلاک کد پستی هوشمند در گیلان

تولید و نصب بیش از ۴۰ هزار پلاک کد پستی هوشمند در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل پست گیلان از تولید و نصب بیش از ۴۰ هزار قطعه پلاک کد پستی هوشمند در شهرها و روستاهای این استان خبر داد و گفت: اجرای فاز عملیاتی جی.نف را در نقاط شهری و روستایی از اولویت‌های مهم پست استان تا پایان امسال قرار داده‌ایم.

محمدحسین هوشنگی امروز، ۲۰ شهریورماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اولویت‌های شرکت ملی پست در خلق سرویس‌های نوین و با ارزش افزوده و استفاده بهینه از فناوری اطلاعات، افزود: پایگاه ملی اطلاعات مکانی(جی.‌نف) یکی از مهمترین ظرفیت‌های فناورانه در خلق سرویس‌های جدید است که باید از آن بهره‌برداری بهینه‌تری شود.

وی با بیان اینکه تکالیف اجرایی این پروژه ملی بر عهده شرکت ملی پست است، اضافه کرد: پست استان گیلان با برگزاری جلسه در سطح فرمانداری های همه شهرستان های استان، اهمیت اجرایی شدن این طرح و همچنین لزوم هم‌افزایی و همکاری شهرداران و دهیاران در پیاده سازی آن را تبیین کرده و به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این مسیر رسیده است.

مدیرکل پست گیلان ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در همه شهرهای استان، بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد اعم از تجاری و مسکونی ژئوکد شده و عملیات به هنگام سازی هشت شهر نیز به اتمام رسیده است.

وی از تحقق کامل پیش‌بینی ژئوکدسازی نقاط روستایی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: عملیات به هنگام سازی ۸۷ روستا رو به اتمام بوده و ۲۲ هزار و ۹۸۰ قطعه پلاک کد پستی هوشمند(QR) در اماکن روستایی استان نصب شده است.

هوشنگی خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۸ هزار رکورد از اماکن شهری نیز طی دو سال جاری به هنگام سازی شده و علاوه بر نصب ۷۰۰۰ قطعه پلاک کد پستی هوشمند در مناطق شهری، کار ساخت و تولید ۱۱ هزار قطعه دیگر نیز در حال انجام است که در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

مدیرکل پشت گیلان با مهم برشمردن پروژه ملی جی.‌نف در سرشماری آتی نفوس و مسکن که به صورت ثبتی مبنا خواهد بود، برگزاری جلسات متعدد با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی برای الزام دهیاران و شهرداران را گامی مهم در پیشبرد این پروژه ملی در استان دانست و متذکر شد: اجرای فاز عملیاتی این طرح را در سایر نقاط شهری و روستایی از اولویت‌های مهم پست گیلان تا پایان امسال قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha