• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062012736
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه:

حمایت شویم در المپیک ۲۰۲۸ نماینده داریم/ به ۴۰ قبضه سلاح نیاز داریم

حمایت شویم در المپیک ۲۰۲۸ نماینده داریم/ به ۴۰ قبضه سلاح نیاز داریم

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات تیراندازی استان کرمانشاه گفت: اگر حمایت شویم در المپیک ۲۰۲۸ یک یا دو نماینده از کرمانشاه خواهیم داشت.

آرش نیکبخت، عصر امروز(۲۰ شهریور) در نشستی خبری، بااشاره به شرایط روبه رشد تیراندازی کرمانشاه، اظهار کرد: از حدود یکسال پیش که هیات را تحویل گرفتیم، اقدامات زیادی برای رشد این رشته صورت گرفته که شرایط مطلوبی را برای تیراندازی کرمانشاه رقم زده است.

وی افزود: زمانی که هیات را تحویل گرفتیم تعداد ورزشکاران این رشته در استان حدود ۷۴۰ نفر بود که اکنون به حدود ۱۱۰۰ نفر رسیده و جزو استان‌های برتر کشور از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته هستیم.

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه تصریح کرد: طی یکسال گذشته با میزبانی اردوی تیم ملی تپانچه، ۱۵ اعزام به مسابقات کشوری، میزبانی کشوری دوره‌های مربیگری تپانچه و تفنگ بادی، کسب مقام‌های کشوری و عنوان سومی المپیاد اهداف پروازی و برگزاری ۷۰ مسابقه در سطح استان تلاش شد تا یک تحرک و پویایی را به تیراندازی کرمانشاه ببخشیم.

وی در ادامه به چالش‌های موجود در تیراندازی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: یکی از  مهمترین مشکلاتی که کار را برای توسعه هرچه بیشتر این رشته در استان دشوار کرده، کمبود سلاح است که به دغدغه‌ای مهم برای ما تبدیل شده است.

نیکبخت یادآورشد: متاسفانه مشکل کمبود سلاح طی چندسال اخیر باعث شد تا حتی این رشته در استان تا مرز تعطیلی هم برود، اما با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان توانستیم به کار خود ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند اداره کل ورزش و جوانان امسال اعتبار لازم را برای خرید دو قبضه سلاح در اختیار ما قرار داده، اما این کافی نیست و در دو سالن شهید یاری و شهید طهماسبی به حدود ۴۰ قبضه سلاح نیاز داریم.

این مسئول یادآورشد: پیش از این استاندار قول کمک پنج میلیارد تومانی را به تیراندازی کرمانشاه داده بود، اما متاسفانه محقق نشد. از طرفی استانداری کرمانشاه دو قبضه سلاح بلااستفاده در انباری دارد که از آنها خواسته بودیم این سلاح‌ها را در اختیار ما قرار دهد تا ورزشکاران استان با آن تمرین کنند، اما علیرغم پیگیری‌های زیادی که داشتیم پاسخی نگرفتیم.

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه متذکرشد: اگر مشکل سلاح در هیات حل و فصل شود و حمایت شویم، قول می‌دهیم که برای المپیک ۲۰۲۸ تیراندازی کرمانشاه یک یا دو نماینده در این رقابت‌ها داشته باشد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: تیراندازی یکی از رشته‌های پرمدال المپیک به شمار می‌رود، برای همین امروز بسیاری از کشورهای دنیا روی این رشته سرمایه گذاری می‌کنند، لذا اگر مسئولین استانی حمایت داشته باشند، ما نیز می‌توانیم در این رشته المپیکی باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تیراندازی کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، عنوان کرد: در این راستا درخواست میزبانی مسابقات بین المللی تیراندازی را به فدراسیون داده‌ایم و منتظر اعلام نظر فدراسیون هستیم.

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه در ادامه به فعال شدن سالن تیراندازی شهید کرم طهماسبی پس از حدود یک دهه بلاتکلیفی اشاره کرد و گفت: زمانی که این سالن را تحویل گرفتیم هنوز کامل تکمیل نشده بود و تمام تاسیسات و بسیاری از تجهیزات آن به سرقت رفته بود، با این وجود تلاش خود را بکار گرفتیم و با دشواری تمام و دست خالی آن را دوباره احیاء کردیم.

این مسئول با بیان اینکه سالن شهید کرم طهماسبی هنوز بصورت کامل تکمیل نشده، عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم این سالن عدم گاز رسانی به آن است که پیگیری‌هایی داشته‌ایم و مقرر شده ظرف ۱۰ روز آینده اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به آن را بگیریم.

وی در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته برای از سرگیری احداث پروژه سایت اهداف پروازی کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه چندسال پیش کلنگ زنی شده بود، ولی متاسفانه پیمانکار در همان شروع به کار پروژه آن را رها کرد که با پیگیری‌های انجام شده دوباره این پروژه از سر گرفته شده است.

نیکبخت پیشرفت کنونی این پروژه را حدود پنج درصد اعلام کرد و افزود: این پروژه در مساحت حدود ۲۰ هکتار احداث خواهد شد و طبق برآوردهای انجام شده برای تکمیل آن به حدود شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با تاکید براینکه این پروژه منافع زیادی را برای استان به دنبال خواهد داشت، گفت: راه اندازی پروژه سایت اهداف پروازی کمک می‌کند تا شکارچیان را از دل طبیعت به میدان مسابقه بیاوریم تا هیجانات خود را به جای گرفتن جان حیات وحش، در رشته اهداف پروازی خالی کنند.

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به حضور وحید گلخندان، رسول عفتی و لعیا محمدی از کرمانشاه در تیم ملی تیراندازی اشاره کرد و درخصوص کمرنگ شدن حضور رسول عفتی در تیم ملی تپانچه نیز عنوان کرد: هیات استان پیگیر وضعیت رسول عفتی از طریق فدراسیون بوده، این ورزشکار کرمانشاهی به دلیل عمل جراحی که داشت مدتی را از انجام تمرینات حرفه‌ای دور بود و این موضوع روی عملکرد ایشان تاثیر گذاشت و مدتی را از تیم ملی دور بود و نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند، اما اکنون در شرایط بهتری قرار دارد و در تیم ملی حضور دارد.

وی در ادامه به فعالیت رشته تیراندازی در چهار شهرستان استان اشاره‌ای کرد و گفت: در حال حاضر به دنبال راه اندازی این رشته در چهار شهرستان جوانرود، پاوه، روانسر و سنقر هستیم.

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه در پایان از برگزاری مجمع سالیانه هیات و میزبانی روسای هیات‌های تیراندازی هفت استان غرب کشور با حضور رئیس فدراسیون در اوایل هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha