• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062012709
  • خبرنگار : 50163

هیچ دولتی نمی‌تواند بدون کمک و پشتوانه مردمی به اهداف خود برسد

هیچ دولتی نمی‌تواند بدون کمک و پشتوانه مردمی به اهداف خود برسد

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: هیچ دولتی نمی‌تواند بدون کمک و پشتوانه مردمی به برنامه‌ها و اهداف خود برسد.

ابوالفضل رفیعی امروز (سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه) در دیدار با مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از کارهای دولت سیاست‌گذاری در زمینه شکل‌گیری تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است، گفت: مردمی‌سازی دولت از سیاست‌های نظام اسلامی است که تمامی دولت‌ها نیز از این اصل تبعیت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع مهم نیز در دولت چهاردهم مد نظر قرار گرفته است، اضافه کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند بدون کمک و پشتوانه مردمی به برنامه‌ها و اهداف خود برسد.

رفیعی با اشاره به اینکه مشارکت‌های اجتماعی اهمیت زیادی در حل و فصل مسائل و مشکلات دارد، تصریح کرد: سازماندهی این مشارکت‌ها اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه تشکل‌های مردمی استان در حوزه‌های مختلف بسیار فعال هستند.

او با بیان اینکه سیاست ما بر این بوده که مجموعه سمن‌ها و گروه‌های مردمی پای کار باشند که برای سازمان‌دهی آنها اقدام شده است، گفت: گروه‌های موجود را نیز قانونمند کرده‌ایم تا بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی به موضوع توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و ادامه داد: غربالگری و ساماندهی تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد به ویژه جوان را در دستور کار قرار دادیم تا سمن‌ها با دلگرمی بیشتری به کار خود ادامه دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه با این دیدار بیان اینکه این اداره‌کل تلاش کرده سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه را در استان اجرا کند، اذعان کرد: این استان توانسته نیاز وزارتخانه را تا حدامکان مرتفع کند.

جواد بازرگان در ادامه به وضعیت فعالیت سازمان‌های مردم نها این اداره کل اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۱۷ سمن دارای مجوز این استان، ۴۲ سمن دارای اعتبار هستند. که از این تعداد نیز ۱۹ سمن فعال، ۱۸ سمن به صورت نیمه فعال و پنج سمن نیز غیرفعال است که زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha