• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062012650
  • خبرنگار : 50605

رئیس کمیته امداد تیران و کرون:

۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به تیران اختصاص یافت 

۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به تیران اختصاص یافت 

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد تیران و کرون گفت: امسال ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد و دهک‌های پایین به این شهرستان اختصاص یافت.

اردشیر فرخ وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودکفایی مددجویان و کمک به اشتغال دهک‌های پایین جامعه با ارائه تسهیلات خوداشتغالی توسط کمیته امداد انجام شده که تیران و کرون از جمله شهرستان‌های پیشتاز در این عرصه محسوب می‌شود.

وی افزود: امسال ۷۴۰ میلیارد ریال برای این امر به این شهرستان اختصاص یافته که ۷۰ درصد آن مختص مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بوده و مابقی به دهک‌های یک تا پنج اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته رئیس کمیته امداد تیران و کرون این اعتبار متناسب با تقاضای افراد و نوع طرح توزیع می‌شود که بالغ بر ۵۰۰ نفر قادر به استفاده از این تسهیلات خواهند بود.

فرخ وند یادآور شد: سال گذشته نیز ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در تیران و کرون توزیع و بیش از ۵۰۰ پرونده تشکیل شد که زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر را فراهم کرد.

به اعتقاد وی، خودکفایی و کمک به اشتغال در تولید به توانمندسازی مالی خانوارها و عزت نفس و کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی نقش دارد که در این مسیر همکاری دیگر دستگاه‌ها نیز مهم است.

رئیس کمیته امداد تیران و کرون گفت: کشاورزی، دامداری، واحدهای تولیدی و خدماتی از جمله فعالیت‌هایی است که افراد قادر به دریافت این تسهیلات هستند و قادر به ایجاد فرصت درآمدی و اشتغالی برای دیگران نیز خواهند بود.

فرخ وند با بیان اینکه ایجاد بستر برای تولید برق با استفاده از نیروگاه‌های خانگی از جمله دیگر فرصت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در این منطقه بوده، خاطرنشان کرد: امسال ۵۰ پرونده برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی برق تشکیل و فعال شده که برق تولیدی آن به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: آورده اشخاص و سرمایه‌گذاری افراد برای خانواده‌های تحت پوشش نیز از جمله دیگر اقداماتی است که برای خودکفایی و کاهش وابستگی مددجویان انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد تیران و کرون به احداث مسکن مددجویی نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ واحد مسکن مددجویی در تیران و کرون احداث و تحویل متقاضیان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha