• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062012641
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان:

عوارضی رودبار تا هفته آینده هوشمندسازی می‌شود

عوارضی رودبار تا هفته آینده هوشمندسازی می‌شود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با اشاره به آخرین وضعیت هوشمندسازی عوارضی رشت - قزوین گفت: مقرر شد عوارضی هوشمندسازی و دوربین ثبت تخلفات در فاصله ۱۰۰ متری عوارضی نصب شود.

اسدالله عباسی عصر امروز (۲۰ شهریور ماه) در راستای پیگیری مصوبات شورای ترافیک استان گیلان وارد شهرستان رودبار شد و از عوارضی رشت - قزوین بازدید میدانی داشت. استاندار گیلان در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد ترافیک در محورهای مواصلاتی استان بودیم، اظهار کرد: بیش از ۵۳۰ هزار خودرو در تعطیلات هفته گذشته وارد گیلان شدند و از این تعداد ۱۰۰ هزار خودرو فقط در یک روز وارد استان شدند و همین امر منجر به بروز ترافیک در محور قزوین - رشت شد.

وی با تاکید بر لزوم‌ توجه تمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات شورای ترافیک استان، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی در استان که عضو شورای ترافیک هستند، موظف به اجرای مصوبات این شورا هستند و باید به تمام مفاد آن عمل کنند.

عوارضی رودبار تا هفته آینده هوشمندسازی می‌شود

عباسی با اشاره به آخرین وضعیت هوشمندسازی عوارضی رشت - قزوین، بیان کرد: مقرر شد عوارضی رشت - قزوین هوشمندسازی و دوربین ثبت تخلفات در فاصله ۱۰۰ متری عوارضی نصب شود که اکنون دوربین‌ها در حال نصب هستند و تا هفته آینده این عوارضی هوشمند می‌شود.

وی یکی از اهداف مجموعه دولت در گیلان را رفع مشکل سوخت در پیک حضور مسافران در استان دانست و اظهار کرد: فردا نیز بازدیدی از انبار نفت استان خواهم داشت تا راهکارهای لازم برای عدم بروز مشکلات مانند هفته گذشته را بررسی و آن را عملیاتی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه کارکنان عوارضی محور رشت - قزوین بعد از هوشمندسازی ساماندهی خواهند شد، افزود: ۳۰ نفر از کارکنان این عوارضی مقرر شد که توسط وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت در حوزه زیرساختی به‌کارگیری شوند.

عباسی بر لزوم مدیریت درست ورودی‌های گیلان و توجه به این مهم توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و گفت: اقامتگاه‌های بین راهی با امکانات لازم اعم از نمازخانه باید مورد توجه قرار گیرد و جایگاه‌های سوخت نیز نظارت شوند.

عوارضی رودبار تا هفته آینده هوشمندسازی می‌شود

وی با تاکید بر اینکه در سه لاین ایجادشده در محور رشت - قروین هیچ‌گونه توقفی در خودروها که باعث ترافیک شود نباید ایجاد شود، بیان کرد: ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار خودرو را نباید فدای چند دکه کنیم. از این رو باید تمام این دکه‌ها در محور رشت به قزوین بویژه در محور امامزاده هاشم ساماندهی شوند.

استاندار گیلان یکی از عمده مشکلات موجود در استان در تعطیلات هفته گذشته را صف طولانی در پمپ بنزین‌ها دانست و بیان کرد: از عوارضی استان قزوین تا لوشان و رودبار هیچ پمپ بنزینی وجود ندارد. از این رو، باید فراخوان داد و سرمایه‌گذاران را برای ایجاد پمپ بنزین سیار یا یک ایستگاه پمپ بنزین در این محور ترغیب کنیم که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

عباسی از اعمال محدودیت‌های ترافیک از روز جمعه در گیلان خبر داد و گفت: در ایام پیک شلوغی‌ها باید از رفت و آمد خودروهای سنگین و کامیون‌ها به‌جز کامیون‌های حمل مواد سوختی و فاسدشدنی در محور آزادراه قزوین - رشت با اعمال محدودیت‌های ترافیکی ممانعت به عمل آورد.

عوارضی رودبار تا هفته آینده هوشمندسازی می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، براساس مصوبه شورای ترافیک استان در تاریخ ۱۳ شهریور ماه قرار است عوارضی رشت - قزوین هوشمندسازی و دوربین ثبت تخلفات در فاصله ۱۰۰ متری عوارضی نصب شود.

براساس مصوبه شورای ترافیک اهالی شهرستان رودبار از پرداخت عوارضی معاف می شوند.

استاندار گیلان همچنین بعد از بازدید از روند هوشمندسازی عوارضی با حضور در منطقه امامزاده هاشم از دکه‌های بین راهی بازدید و دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۲ ۱۰:۰۵

لطفا مسیر برگشت هم اتوبان کنید رودبار مشکل اصلی ترافیک هست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۴۱

سلام خیلی خوبه ولی چه فایده میری چند کیلومتر جلو تر ترافیک سنگین سروان تا پلیس راه رو داریم. باید محل استقرار پلیس راه بیاد عقب تر و چند تا جاده بعد از عوارضی به دور و اطراف بزنن